فونیکسریمکسبهتام

گذر نمادهای خودرو از سه مرحله معاملات بورسی

عصر خودرو- در معاملات امروز و در گروه خودرویی شاهد گذر نمادهای این گروه از سه مرحله معاملات بودیم، در شروع معاملات، گروه خودرویی متعادل بودند در این بین برخی نمادها همچون ختراک، ختور، خکاوه و خریخت از اقبال بیشتری برخوردار و با صف خرید مواجه شدند.

گذر نمادهای خودرو از سه مرحله معاملات بورسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از کارگزاری آبان، در اواسط بازار نماد خساپا با توجه به انتشار اطلاعات با محدودیت نوسان قیمت و صف خرید پرحجم مورد بازگشایی قرار گرفت و سبب شد موج تقاضا در گروه خودرویی افزایش یابد تا جایی که اکثرا رشد قیمتی را تجربه کردند اما در اواخر بازار و علیرغم ادامه صف خرید پرحجم نماد خساپا شاهد نوسانات منفی اکثر نمادهای گروه خودرویی بودیم که از جدایی معاملات خساپا از هم گروهی ها حکایت داشت.

    معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی (ایدرو) گفت: رنو پنج خودروی جدید را در طرح آتی برای ایران در نظر گرفته است که سه محصول را با سایپا و دو مورد را ایران خودرو تولید خواهد کرد وی با تاکید بر اینکه در همکاری رنو با خودروسازان داخلی، قرار است شریک اصلی شرکت سایپا باشد، گفت: شرکت «بن رو» بعنوان سایت جدید همکاری رنو و سایپا انتخاب شده است. با بهبود روابط بانکی و بهره گیری از فاینانس و یوزانس برای تامین مالی و همچنین با توجه به روند کاهش نرخ تسهیلات بانکی، شرکت هایی که تسهیلات بیشتری از بانک ها دریافت می کنند و اصطلاحا اهرمی تر بوده و در سال های گذشته از این موضوع ضربه شدیدتری خورده اند از جمله شرکت های فعال در گروه خودرویی که احتمالا با کاهش نرخ ها تسهیلات بانکی سودآوری آنها با شیب بیشتری بهبود یابد.

    نماد خریخت نیز معاملات تامل برانگیزی داشت و به نظر با گذر از سطوح مقاومتی مهم205 تا210 تومانی راه برای صعود میان مدتی تا هدف 420 تومان را همراه ساخت. مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از عضویت مجدد این بورس قدیمی و 49 ساله در فدراسیون جهانی بورس ها (WFE) و بازگشت به معتبرترین نهاد بین المللی اوراق بهادار خبر داد. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای رمپنا و خساپا با رشد محدود 98.52 واحدی به ارتفاع 74,064 واحدی رسید که در این میان نمادهای کگل و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

    در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و لیزینگی، با معاملات پرحجم، جهش قیمتی و صف خرید نماد البرز توسط حقوقی مواجه شدیم که در نتیجه معاملات مثبت گروه بیمه ای را درپی داشت. ادامه معاملات مثبت نماد وگردش و افزایش تقاضا و رشد قیمتی نمادهای پردیس، وملت و وبیمه را نظاره گر بودیم این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و حتی برخی منفی دنبال شدند. علیرغم فروش های دیروز صندوق سرمایه گذاری بانک کشاورزی در نماد وگردش همچنان معاملات مثبت و پرتقاضایی را تجربه کرد. ادامه خریدهای حقوقی در نماد ولصنم سبب تشکیل صف خرید آن شد همچنین خبر فروش بلوک 5 درصدی آن در تاریخ 20 تیرماه به قیمت 2050 ریال به صورت نقد مزید بر علت بود.  بانک تجارت طی گزارش 12 ماهه 94 با پوشش 83 درصدی بودجه مواجه شد و مبلغ 132ریال سود محقق کرد. دیروز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جهوری و رییس سازمان بورس از 5 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین سراوا، پارتیان، سلامت رویان، توسعه آرمانی و یکم آرمان‌آتی رونمایی شد.

    در گروه های شیمیای، پتروشیمی و فرآورده های نفتی، علیرغم فروش های دیروز حقوقی های مدبران اقتصاد و گروه توسعه مالی مهرآیندگان در نماد پترول، امروز نیز معاملاتی مثبت داشت در این میان نمادهای شپارس و  شراز همچنان با رشد قیمتی مواجه شدند و افزایش تقاضا در نمادهای شدوص و وپترو محسوس بود تاجایی که با درصدهای مثبت به کار خود پایان دادند، مابقی هم گروهی ها اکثرا متعادل دنبال شدند. هند و اندونزی خواستار معامله قیر با ایران هستند. مدیرعامل بورس کالا گفت: برای راه‌اندازی یک بازار مالی مبتنی بر کالا به تعداد بازیگران زیادی نیاز است و بعضا این بازیگران در داخل کشور وجود ندارند.

    در گروه های فلزی و معدنی با عرضه صف خرید نمادکروی شاهد معاملات متعادل و حتی منفی بقیه هم گروهی ها بخصوص گروه روی بودیم در این بین نمادهای فخاس، فمراد، کنور، کبافق، فسرب و فرآور همچنان با رشد قیمتی و صف خرید مواجه بودند. طی معاملات دیروز حقوقی فولاد مبارکه همچنان حامی نماد هرمز بود و در نقش خریدار ظاهر شد امری که می تواند معاملات مثبت آنرا درپی داشته باشد در آنسو و در نماد کگل، حقوقی آرمان نصر فرآیند همچنان فروشنده بود که تداوم فروش های مذکور علیرغم قرار داشتن سهم در سطوح جذاب، معاملات فرسایشی و منفی آنرا سبب شده است. نماد ارفع پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه با رشد حدود 11 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

    جهش و صف خرید نماد رمپنا در کنار صف خرید نماد بترانس و معاملات مثبت نمادهای وهور و بمپنا از احتمال مخابره اخبار مثبت آنها طی روزهای آینده حکایت داشت همچنین عرضه های مکرر صف خرید نماد رمپنا سبب دادوستدهای پرحجم حدود 30 میلیون آن شد. نماد فاراک تا آستانه صف فروش پیش رفت که در این میان فروش های حقوقی مزید بر علت بود.

    سکرما، سخوز، سبزوار و سشرق تنها نمادهای متعادل و مثبت گروه سیمانی بودند و ثپردیس، ثشاهد، وتوس، ثاباد و آس پ نمادهای منفی گروه ساختمانی و مابقی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند در این میان معاملات مثبت و پرتقاضای نمادهای ثباغ و ثفارس نمایان تر بود. مدیرعامل بانک مسکن از انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی مسکن در مرحله دوم خبر داد و گفت: تا پایان سال 100 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی مسکن منتشر خواهد شد. امروز پذیره نویسی 300 میلیارد تومان از اوراق رهنی بانک مسکن برای اولین بار در ایران در فرابورس انجام شد و این حجم از اوراق در کسری از ثانیه به فروش رسید.

    بعد از شروع مثبت گروه قندی با افزایش عرضه ها مواجه شدند و معاملاتی منفی را تجربه کردند. در گروه آی تی که اکثراً متعادل بودند شاهد منفی شدن نماد مرقام بودیم. شرکت سرمایه گذاری سایه گسترسرمایه در نماد مرقام دیروز فروشنده بود که با توجه به رشد قیمتی و عرضه های حقوقی پرریسک ارزیابی شد در این میان نماد سیستم با توجه به خبر افزایش سرمایه در کنار نماد مداران پرتقاضا و مثبت بود. افزایش تقاضا درگروه کانی غیرفلزی با صف های خرید نمادهای کپشیر، کفرا و کاذر و معاملات مثبت نمادهای کتوکا و شلیا ادامه داشت. 

    شرکت های نیرو ترانس جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، عمومی فوق العاده در مورد تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه، تولیدی ایران تایر، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی، فرآورده های نسوز آذر، سیمان تهران جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و بیمه دی جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو