فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن ریخته‌گری :

طلب ۴هزار میلیارد تومانی صنعت ریخته‌گری از وزارت نیرو

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع ریخته‌گری از عدم پرداخت بدهی ۴ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به صنعت ریخته‌گری،خبر داد.

طلب ۴هزار میلیارد تومانی صنعت ریخته‌گری از وزارت نیرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عبدالحمید قدیمی دبیر انجمن ریخته گری با اشاره به آمار بالای تعطیلی واحدهای ریخته‌گری در شهرک‌های صنعتی، اظهار داشت: عدم پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران یکی از دلایل مهم تعطیلی این واحدها و رکود در این بخش است.
    وی ادامه داد: وزارت نیرو در بخش آب بزرگترین بدهکار به پیمانکاران است به طوری که از 13 هزار میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران، حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان به بدهی در بخش آب مربوط می‌شود.
    * واردات قطعات توسط خودروسازان
    وی همچنین با اشاره به رکود موجود در فروش خودرو و نصف شدن میزان صادرات خودرو، گفت: این مسئله نیز در وضعیت شرکت‌های قطعه‌ساز و همچنین شرکت‌های ریخته‌گری که تأمین کننده مواد اولیه قطعه‌سازان هستند، موثر بوده است.
    قدیمی با بیان اینکه بیش از نصف وزن خودرو به قطعات ریخته‌گری اختصاص دارد، گفت: بحران موجود در خودروسازی و قطعه‌سازی باعث تعطیلی واحدهای ریخته‌گری شده و هم‌اکنون خودروسازان بیشتر به واردات قطعات تمایل دارند.
    وی تصریح کرد: خودروسازان به جای بستن قرارداد با قطعه‌سازان داخلی به سراغ واردات قطعه از چین رفته‌اند و حاضر نیستند بدهی‌های قبلی خود را به قطعه سازان بپردازند.
    * نصف واحدهای کوچک ریخته‌گری تعطیل شده‌اند
    وی با بیان اینکه بیش از نیمی از واحدهای کوچک ریخته‌گری تعطیل شده‌اند، گفت: در شهرک‌ صنعتی عباس آباد تعداد واحدهای ریخته‌گری تعطیل شده به 200 مورد طی یک سال اخیر می‌رسد.
    دبیر انجمن ریخته‌گری ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی اشتهارد و شمس‌آباد نیز واحدهای ریخته‌گری زیادی تعطیل شده‌اند و در چنین شرایطی، واحدهای بزرگ ریخته‌گری با ظرفیت بسیار پایین کار می‌کنند.
    وی تصریح کرد: یکی از واحدهای بزرگ ریخته‌گری سال گذشته با 13 درصد ظرفیت خود فعال بود.
    وی تأکید کرد: مشکل صنعت ریخته‌گری فقط تأمین نقدینگی نیست، بلکه سرعت گردش نقدینگی مهم است که در حال حاضر این گردش متوقف شده و تا زمانی که به جریان در نیاید، تزریق نقدینگی نمی‌تواند مشکل‌گشا باشد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو