فونیکسریمکسبهتام

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش فروش خودروسازان خواهد شد

عصر خودرو- براساس برآوردهای صورت گرفته در مؤسسه «IHS Automotive » که به انجام پروژه‌های تحقیقاتی در صنعت خودرو می‌پردازد، رأی مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا ممکن است به کاهش فروش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۱۸ میلادی منجر شود.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش فروش خودروسازان خواهد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز، طبق اطلاعات ارائه شده توسط محققان این مؤسسه تحقیقاتی، میزان تولید و فروش جهانی خودرو ممکن است به 89 میلیون و 820 هزار دستگاه افزایش یابد که این میزان 200 هزار دستگاه کمتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در هفته گذشته و پیش از برگزاری همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بوده است. در این راستا مؤسسه  «IHS Automotive» از پیش‌بینی خود برای تولید خودرو در سال‌های 2017 و 2018 به ترتیب به میزان 20/1 و380/1 میلیون دستگاه کاسته است. در همین ارتباط «ایان فلچر» از تحلیلگران ارشد مؤسسه تحقیقاتی  «IHS Automotive» در لندن معتقد است: «بریتانیا بدون شک از خروج خود از اتحادیه اروپا صدمه خواهد دید و به جای رشد 2/3 درصدی در سال جاری تنها 1 درصد رشد خواهد کرد.»

    خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش فروش خودروسازان خواهد شد

    چرا که براساس برآوردهای صورت گرفته در دو سال آینده صنعت خودروی بریتانیا وارد یک روند نزولی خواهد شد و از میزان تولید در این کشور کاسته خواهد شد.

    صنعت خودروی بریتانیا که ارزش آن رقمی معادل 20 میلیارد و 650 میلیون دلار ارزیابی می‌شود بیش از 80 درصد از خودروهای تولید شده در این کشور را به دیگر بازارهای خودرو در جهان صادر می‌کند و براساس اطلاعات موجود مقصد 60 درصد از این خودروها کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

    لازم به ذکر است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در شرایطی صورت می‌پذیرد که شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا موتورز ممکن است موجب افزایش 10 درصدی قیمت برخی از محصولات این شرکت نظیر «آونسیس» و «آریوس» در بازار خودروی بریتانیا شود که به گفته مدیران تویوتا این موضوع ممکن است سبب افزایش قیمت محصولات مذکور شده یا بزرگ‌ترین خودروساز جهان را مجبور به کاهش هزینه‌های خود کند.

    با وجود انتشار اخبار مذکور و ابراز نگرانی خودروسازان فعال در صنعت خودروی بریتانیا، «ساجید جاوید» وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرد که رأی مردم کشورش به خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند در میان مدت و بلند‌مدت فرصت‌های قابل توجهی را برای صنعت خودروسازی بریتانیا به همراه داشته باشد.

    وزیر اقتصاد بریتانیا طی سخنانی در جلسه پارلمان این کشور اظهار داشت: «در پی رأی مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا در هفته گذشته بدون شک فعالان صنعت خودروی بریتانیا در کوتاه‌مدت با چالش‌هایی مواجه خواهند بود اما نباید فراموش کنیم که در میان‌مدت و بلند‌مدت فرصت‌های بسیار مناسبی برای کسب‌و‌کارها و خصوصاً صنعت خودرو ایجاد خواهد شد.»

    وی همچنین در ادامه سخنان خود و در پاسخ به سوالات نمایندگان پارلمان گفت که بریتانیا باید خود را برای استفاده مناسب از فرصت‌هایی که خروج این کشور از اتحادیه اروپا در اختیار اقتصاد آن قرار می‌دهد آماده کند. آقای «جاوید» در سخنان خود با اشاره به امکان انعقاد موافقت‌نامه‌های تجاری با دیگر کشورها به منظور کاهش تعرفه‌های تجاری پس از خروج از اتحادیه اروپا افزود: «موافقت‌نامه تعرفه تجاری صفر با استرالیا بهترین مثال در این زمینه محسوب می‌شود و انعقاد موافقت‌نامه‌هایی از این دست باید در اولویت کاری ما قرار داشته باشد.»

    گفتنی است سخنان وزیر اقتصاد بریتانیا در شرایطی مطرح می‌شود که بسیاری از فعالان اقتصادی و شرکت‌های خودروساز فعال در صنعت خودروی بریتانیا در هفته‌های اخیر نگرانی خود را از لغو موافقت‌نامه‌های تعرفه تجاری صفر در پی خروج لندن از اتحادیه اروپا ابراز کرده و خواستار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا شده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط