فونیکسریمکسبهتام

زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر

عصر خودرو: بدون شک یکی از زیباترین کراس اوور های تاریخ به دست تویوتا متولد شده است. بعد از طراحی موفق لکسوس RX و NX با شمایل اغراق آمیز خطوط منحنی و شکسته، مدل جدید C-HR با الهام از این مکتب، طراحی شده است. خودوریی که بیشتر به سفینه های فضایی در فیلم های علمی تخیلی شباهت دارد تا یک ماشین خانوادگی تولید انبوه.

زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰
  • زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر
  • زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر
  • زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر
  • زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر
  • زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر
  • زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر
  • زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر
  • زیباترین شاسی بلند دنیا +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرادید، طراحی هدفمند CH-R نوید بخش عصر جدید تویوتا است. انقلابی که به نظر می رسد در تویوتا به وقوع پیسته، از دپارتمان TNGA  (معماران جهانی نوین تویوتا  Toyota New Global Architecture ) آغاز گردیده است.  این مرکز در تلاش است تا نسل جدید خودروهای تویوتا را  در سه زمینه طراحی ظاهری، توانایی های فنی و  ویژگیهای فرمان پذیری ارتقا بخشد.

هرچند در سال های گذشته خودورهای تویوتا (برخلاف برندهای آلمانی) فاقد خط مشی طراحی مشخص بوده و هر سال چهره عوض می کردند، به نظر می رسد بزرگ ترین خودورساز جهان به خود آمده و دیگر نمی خواهد شبیه دیگران و با تابعیت از مد روز رفتار کند. آکیو تویودا مدیر اجرای ارشد تویوتا در هنگام رونمایی از C-HR اعلام کرد:" ما با دادن آزادی های بیشتر به خلاقیت های طراحان و مهندسین تویوتا،  نمای خودروهای خود و لذت رانندگی با آنها را افزایش داده ایم."

اگر به خودورهای کراس اوور در خیابان نگاه کنید متوجه تفاوت آنها با شاسی بلندهای پهن پیکر خواهید شد. این خودروها نه تنها جمع و جور تر هستند بلکه نوعی راحتی همراه با ویژگی های اسپرت رانندگی را ارائه می دهند که در شاسی بلند های فول سایز( مانند لندکروزر) دیده نمی شود.
علاقه مندان این کلاس دوست دارند خودرویی با ارتفاع بیشتر از سطح جاده داشته باشند اما لزوما نیازمند تجهیزات آف رود برای حرکت در مسیر های سخت و نا هموار نبوده و شتاب و سرعت خودرو برایشان اهمیت دارد. بازار کراس اوور ها، در یک دهه اخیر با اختلاف کاملا محسوسی نسبت به دیگر کلاس های خودرویی، رشد داشته و پیش بینی می شود این عطش جهانی به داشتن چنین خودروهایی تا دهه های بعد نیز ادامه داشته باشد.

تویوتا C-HR با طول 4.36 ، عرض 1.8 و ارتفاع 1.55 متر فضای کافی برای 5 سرنشین بلند قد را فراهم می کند. از نظر ابعاد این خودرو از پرفروش ترین شاسی بلند تویوتا (Rav 4 ) کمی کوچک تر است و با ارتفاع کمتری که نسبت به سطح زمین دارد  در مقایسه باRav 4حس یک خودروی کوپه اسپرت را بیشتر تداعی می کند.

  C-HR نه تنها از بیرون با خطوط بدنه و چراغ های تمام LED حالتی جذاب و مدرن را به ارمغان آورده است که در فضای داخلی نیز به لطف نمایشگر تاچ اسکرین 8 اینچی و فن آوری تشخیص فرامین صوتی، خودرویی فراتر از زمان احساس می شود. 

حاصل همکاری تویوتا و برند لوازم صوتی JBL  سیستم صدای عالی C-HR است که به صورت 8 کاناله و به قدرت 576 وات، یک سالن کنسرت قدرتمند را فراهم می کند. 9 بلندگو در اطراف چیده شده اند که شامل دو ساب ووفر 17 و یک ساب ووفر 19 سانتیمتری در عقب است. دو بلندگوی 15 سانتیمتر نیز داخل درهای جلو قرا گرفته اند. همکاری JBL و تویوتا از 1996 آغاز شد و نکته جالب توجه آن فروش بالای هر دوی آنها در دو زمینه متفاوت است.
در حالیکه تویوتا هم اکنون پرفروش ترین برند خودروی جهان است، JBL نیز در طراحی و اجرای سیستم های صوتی حرفه ای، یکه تاز بازار جهانی است به طوریکه در 80 درصد کنسرت های موسیقی،  70 درصد استودیوهای ضبط صدا و 90 درصد سالن های سینمای مجهز به فن آوری THX حضور دارد.

بر کسی پوشیده نیست که برای یک خودرو، چیزی مهم تر از پیشرانه و قوای محرکه وجود ندارد.  C-HR  به طور استاندارد با موتور 1.2 لیتری توربوشارژ، 122 اسب بخار نیرو تولید می کند. مصرف سوخت آن در جاده و سرعت ثابت می تواند تا 3.7 لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته و در سطح شهر نیز کمتر از 6 لیتر باشد. این خودرو قرار است با  موتور 1.8لیتری و پیشرانه  هایبرید نیز عرضه شود.

پیش فروش  C-HR  در آخرین ماه سال جاری میلادی (آذر و دی ماه 1395) در اروپا آغاز خواهد شد و تویوتا برای تولید بیش از 100 هزار دستگاه در سال برای آن سرمایه گذاری کرده است.

هرچند قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست ولی پیش بینی می شود در بازه 25 تا 30 هزار دلار (85 تا 110 میلیون تومن بدون عوارض و مالیات ها) با آپشن های استاندارد فروخته شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو