فونیکسریمکسبهتام

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پایتخت در روز قدس

عصر خودرو- رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی روز قدس را تشریح کرد.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پایتخت در روز قدس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سرهنگ مراد مرادی با بیان اینکه طرح انتظامی ترافیکی پلیس برای روز جهانی قدس در روز جمعه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این راهپیمایی از ساعت 10:30 روز جمعه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان در راهپیمایی از مسیرهای 9 گانه به سمت میدان فلسطین و محل برگزاری نماز جمعه حرکت خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه پلیس نیز در این راستا ماموریت ترافیکی را برعهده گرفته است، گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی علاوه بر اینکه اقدام به نظم و ایمنی و روان‌سازی ترافیک در معابر منتهی به راهپیمایی خواهند کرد، نسبت به پاکسازی معابر محدوده اصلی از خودروها نیز اقدام می‌کنند.

    رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده خاطرنشان کرد: براین اساس تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 10 صبح روز جمعه در طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان کارگر، خیابان ولیعصر حدفاصل جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اسلامی حدفاصل میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر ممنوع است.

    به گفته مرادی، تردد در داخل معابر این محدوده نیز ممنوع بوده و براین اساس رانندگان در خیابان‌های طالقانی، 16 آذر، قدس، وصال، حجاب، بزرگمهر، پورسینا و دیگر معابر داخل این محدوده نمی‌توانند تردد کنند.

    وی همچنین از اعمال ممنوعیت‌های توقف نیز در این روز خبر داد و گفت: همچنین در محدوده مذکور، ممنوعیت توقف خودرو نیز اعمال می‌شود و خودروهای سواری از ایجاد توقف در بلوار کشاورز حد فاصل میدان ولیعصر تا تقاطع کارگر در هر دو مسیر، خیابان ولیعصر حد فاصل جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان کارگر حد فاصله جمهوری تا بلوار کشاورز، ندارند.

    به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، توقف در طول خیابان‌های فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان قدس از تقاطع بلوار کشاورز تا انقلاب، خیابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر، و خیابان‌های واقع ضلع جنوب خیابان انقلاب همچون فخررازی، ابوریحان، دانشگاه، فلسطین جنوبی، رازی، 12 فروردین، منیری جاوید و مظفر ممنوع است

    اعلام مسیرهای راهپیمایی

    مرادی با بیان اینکه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در طول مسیرهای 9گانه نیز مستقر بوده و اقدام به اسکورت راهپیمایان می‌کنند گفت: در طول مسیرهای راهپیمایی نیز اولویت تردد با راهپیمایان بوده و ممکن است انسدادهای موقتی در مسیر پیش بیاید.

    وی با اشاره به مسیرهای 9 گانه راهپیمایی روز قدس نیز گفت: مسیر شماره 1 از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و در ادامه به خیابان انقلاب و دانشگاه تهران منتهی می‌شود. مسیر شماره 2 از مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان قلعه‌مرغی، خیابان قزوین، خیابان کارگر و میدان انقلاب عبور کرده، مسیر شماره 3 نیز از مسجد دارالسلام میدان منیریه آغاز شده و با عبور از خیابان ولیعصر و خیابان انقلاب به دانشگاه تهران می‌رسد.

    رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با بیان اینکه مسیر شماره 4 از مسجد امام زمان (عج) آغاز شده و با عبور از خیابان آزادی تقاطع بهبودی به میدان انقلاب و دانشگاه تهران می‌رسد، ادامه داد: مسیر شماره 5 از مسجد حضرت ابوالفضل آغاز شده و راهپیمایان با عبور از میدان توحید، خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب به دانشگاه تهران می‌رسند.

    به گفته مرادی، مسیر شماره 6 از مسجد المهدی واقع در خیابان ستارخان آغاز شده و راهپیمایان با عبور از این خیابان وارد میدان توحید شده و باقی مسیر را مانند مسیر شماره 5 ادامه می‌دهند.

    وی افزود: مسیر شماره 7 از مسجد الجواد میدان هفتم تیر آغاز شده و راهپیمایان با عبور از خیابان کریم‌خان و میدان ولیعصر، وارد بلوار کشاورز شده و از آنجا وارد دانشگاه تهران می‌شوند.  مسیر شماره 8 نیز از مسجد امام جعفر صادق از فلکه اول صادقیه آغاز شده و راهپیمایان با عبور از خیابان ستارخان وارد خیابان توحید شده و بقیه مسیر را همچون راهپیمایان مسیر شماره 5 و 6 ادامه می‌دهند.

    رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، مسیر شماره 9 را مسجد حضرت امیر در خیابان کارگر شمالی اعلام کرد و گفت: راهپیمایان از خیابان کارگر شمالی وارد میدان انقلاب شده و سپس به دانشگاه تهران می‌رسند.

    مرادی با بیان اینکه تاکسی‌های ون برای جابه‌جایی راهپیمایان و بالاخص برای افراد سالخورده پیش‌بینی شده است، افزود: تاکسی‌ها اقدام به جابه‌جایی مسافران خواهند کرد.

    وی با اشاره به خودروهایی که ممکن است که در منطقه توقف ممنوع توقف کرده باشند نیز اظهار کرد: پلیس نسبت به جابه‌جایی این خودروها اقدام خواهد کرد و رانندگان در صورت مشاهده، می‌توانند با سامانه 110 تماس گرفته و با دادن شماره پلاک می‌توانند از محل خودرویشان باخبر شوند.

    رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت ساعت اتمام این محدودیت و ممنوعیت‌ها را همزمان با اتمام مراسم راهپیمایی روز قدس و تخلیه راهپیمایان و نمازگزاران اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو