فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان:

صدور پروانه عبور «بارهای ترافیکی» در لرستان ۳۷ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان از افزایش ۳۷ درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در این استان خبر داد.

صدور پروانه عبور «بارهای ترافیکی» در لرستان ۳۷ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسن رحمانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار دریافتی از سیستم صدور پروانه عبور اداره کل حمل و نقل و پایانه های لرستان، در 3 ماهه ابتدای سال گذشته تعداد 710 فقره پروانه عبور برای حمل بارهای ترافیکی صادر شده که با افزایش 37 درصدی در 3 ماهه ابتدای سال جاری به 974 فقره رسیده است.

    وی تصریح کرد: به منظور ایمنی و عدم اخلال در تردد وسایل نقلیه و حفاظت از راه و ابنیه فنی، باید طول، عرض، ارتفاع و وزن وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به جریان ترافیکی جاده‌های کشور را دارند، منطبق با مقادیری که در «مقررات حمل ‌و نقل بار در راه ها»، تعیین شده است باشد.

    وی گفت: با این وجود به دلیل نیاز بعضی از بخش های اقتصادی کشور، ضروری است محموله‌هایی با مشخصات خارج از استاندارهای مجاز، در شبکه جاده‌ای کشور حمل شوند.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان گفت: در این راستا تعیین شرایط، کیفیت حمل، اعمال نظارت و کنترل های لازم در حین عمل، مجوزهای ویژه‌ای تحت عنوان مجوزهای ترافیکی پیش‌بینی شده که صدور آن در حیطه وظایف و مسئولیت های اداره ایمنی و ترافیک است.

    رحمانی با اشاره به اینکه شرکت های حمل‌ و نقل برای حمل بارهای ترافیکی باید به ادارات کل حمل‌ و نقل و پایانه ها در استان ها مراجعه و مجوز مربوطه را کسب کنند افزود: پروانه عبور، برای وسایل نقلیه‌ای صادر می‌شود که عرض آن از 5 متر، طول از 30 متر و وزن کل بار وسیله نقلیه از 96 تن تجاوز نکند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط