فونیکسریمکسبهتام

دوچرخه‌سواری در مشهد توسعه می‌یابد

عصر خودرو- مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تلاش سازمان حمل و نقل و ترافیک بر توسعه پیاده‌مداری و دوچرخه‌سواری در مشهد است.

دوچرخه‌سواری در مشهد توسعه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید مهدی امامی میبدی  با اشاره به تلاش سازمان حمل‌ونقل شهرداری مشهد برای توسعه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اظهار کرد: در سال 95، تاکید و تلاش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بر توسعه حمل و نقل پاک و ایمن‌سازی محل رفت‌وآمد عابران پیاده است.

    وی افزود: به همین منظور کمیته بررسی بسته اطلاع‌رسانی توسعه دوچرخه سواری و پیاده‌مداری را راه اندازی کردیم و مهم‌ترین هدف ما از راه‌اندازی این کمیته، توسعه حمل و نقل پاک، سالم‌سازی محیط زیست و ایمن‌سازی عابران پیاده است.

    مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به مشکلات موجود در ایستگاههای دوچرخه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود، وثیقه 300 هزار تومانی بود که شهروندان برای استفاده از دوچرخه ها باید پرداخت می کردند که برای رفع این مشکل، با همکاری پیمانکار وثیقه‌های لازم تهیه شد و شهروندان بدون پرداخت هزینه و فقط با ارائه کپی شناسنامه و امضا سفته‌هایی که توسط پیمانکار تهیه شده است می‌توانند از این مدل حمل و نقل استفاده کنند.

    امامی با بیان اینکه هدف از ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه در شهر، صرفا ورزش نبوده است، گفت: با توجه به نوع دوچرخه‌ها که دوچرخه‌های شهری هستند و برای سفرهای کوتاه مدت برنامه‌ریزی شده‌اند، مهم‌ترین کارکرد آنها توسعه حمل‌ونقل پاک است.

    وی اظهار کرد: به منظور ترویج و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه‌های شهری، تسهیلات ویژه‌ای قائل شده‌ایم، مثلا استفاده از دوچرخه‌ها در  30 دقیقه اول رایگان است و بعد از آن به ازای هر ساعت 200 تومان هزینه تعیین شده که با «من کارت» قابل پرداخت است.

    مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر برای جابه‌جایی مسافر از همه انواع مدل‌های حمل‌ونقل استفاده می‌شود که استفاده از دوچرخه یکی از این مدل‌ها محسوب می‌شود.

    امامی با اشاره به 150 ایستگاه دوچرخه و سه هزار دوچرخه موجود در این ایستگاه‌ها گفت: در صدد هستیم تا با مصوبه‌ شورای، برای هدایای کارمندان دولت از دوچرخه‌های شهری استفاده شود و بحث جوایز مجموعه‌ها و سازمان‌های شهری را بر روی اهدای دوچرخه متمرکز کنیم.

    وی با بیان اینکه آلودگی زیست‌محیطی کلان شهرها از حالت هشدار خارج شده و به بحران تبدیل شده است، گفت: متاسفانه در کشور ما قانون مدونی برای عدم استفاده از خودروی شخصی نداریم و همه افراد می‌توانند هر ساعتی از شبانه روز، در هر مسیری و با هر تعداد سرنشین تردد کنند که خود مانعی در راه توسعه حمل‌ونقل عمومی و پاک است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو