فونیکسریمکسبهتام

بازگشت یک برند باسابقه به بازار قطعات خودرو کشور

شمع نور بر روی خودروهای داخلی جا خوش می‌کند

عصر خودرو- در روزهایی که کارخانه‌های تولیدی با بی‌مهری مسئولین و کم اقبالی در بازار یکی پس از دیگری رو به تعطیلی می‌روند، واحد تولیدی شمع نور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جانی دوباره گرفته و به بازار قطعات خودرو بازگشته است.

شمع نور بر روی خودروهای داخلی جا خوش می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودو»، درحالی‌که محصولات بی‌کیفیت و بی‌نام‌ونشان چینی جای محصولات با کیفیت و با اصالت داخلی را در بازار خودرو و لوازم یدکی گرفته‌اند، اما همچنان برخی از تولیدکنندگان داخلی می‌کوشند تا محصولاتی با درجه کیفی عالی را برای مشتریان خود تولید و روانه بازار کنند.
    شرکت کارخانجات لوازم اتومبیل ایران با برند شمع نور باسابقه‌ای بیش از چهل سال در عرصه تولید شمع خودرو، پس از هفت سال فراز و نشیب در عرصه تولید، بالاخره امسال به پشتوانه سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی متخصص در بخش خصوصی به بازار لوازم یدکی و قطعات خودرو بازگشته است. شمع نور که در صنعت خودرو برای مصرف‌کنندگان ایرانی نامی آشناست در سال‌هایی نه‌چندان دور به دلیل روی آوردن خودروسازان به استفاده از قطعات خارجی، ناگزیر به کاهش حجم تولید خود شده بود. حجم گسترده واردات خودروهای چینی و به طبع آن قطعات خودروی چینی به بازار ایران، نه‌تنها مصرف‌کنندگان را با چالشی جدید روبرو کرده است بلکه تولیدکنندگان خودرو و قطعات را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
    بابک ترقی مدیرعامل جوان این کارخانه و یکی از مدیران اسبق مگاموتور و ساپکو، با اشاره به قدمت 40 ساله شمع نور در صنعت خودرو می‌گوید: با آغاز سال جدید و با تاکید مقام معظم رهبری بر شعار اقتصاد مقاومت، اقدام و عمل و البته شرایط پیش آمده در پسا تحریم و تغییر رویکرد خودروسازان، جان دوباره‌ای در این واحد تولیدی دمیده شده است.
    وی ضمن اشاره به اینکه 80 درصد قطعات خودرو وارداتی و اغلب چینی است، از ورشکستگی بسیاری از قطعه سازان توانمند صنعت خودرو طی سال‌های اخیر ابراز ناراحتی کرد گفت: شمع نور قصد دارد با تولید کالایی درشان مصرف‌کنندگان ایرانی نه‌تنها از خروج ارز جلوگیری کند، بلکه با کارآفرینی و بهره‌گیری از نیروی کار باتجربه بومی بتواند سهم از دست رفته بازار خود را در دوران اقتصاد مقاومتی باز پس گیرد.
    گفتنی است این واحد تولیدی که در سال 1354 تاسیس شده و یکی از باسابقه‌ترین کارخانجات این صنعت به شمار می‌رود، تا سال 1372 در تملک دولت بوده و پس از آن به بخش خصوصی واگذار شده است. در حال حاضر 40 نیروی کار متخصص در این کارخانه مشغول به کار هستند که طبق اعلام مدیران قرار است تا سال آینده به 200 نفر افزایش یابد.
    ظرفیت این واحد صنعتی، تولید 12 میلیون شمع خودرو در سال است که با راه‌اندازی خط تولید جدید و افزایش تقاضای کارخانجات خودروسازی داخلی، توانایی تولید 15 میلیون قطعه در سال را خواهد داشت.
    مدیرعامل شمع نور معتقد است این واحد صنعتی در حال حاضر توان تامین سفارش‌ها کارخانه جات خودروسازی داخلی و خارجی را دارد و همچنین در آینده نزدیک می‌تواند رقابت خوبی را در بازارهای جهانی داشته باشد.
    گفتنی است واردات بی‌رویه در صنایع مختلف به‌خصوص خودرو باعث زیان دهی واحدهای صنعتی داخلی و خروج بی‌رویه ارز از کشور شده است. به‌طوری‌که در سال گذشته تنها مبلغ واردات شمع خودرو چیزی حدود 4 میلیون دلار بوده است. حال با یک حساب‌وکتاب ساده می‌توان گفت که این حجم از ارزبری، اگر در داخل کشور سرمایه‌گذاری شود، هم می‌تواند بازار رقابتی خوبی را ایجاد کند و هم می‌تواند نرخ بی‌کاری متخصصان و کارگران در کشور را به میزان زیادی کاهش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو