فونیکسریمکسبهتام

بررسی ۵ سدان کوچک جدید +عکس

عصر خودرو: به غیر از از خودروهای اسپورت و عجیب و غریب، تمامی خودروسازهای امروزی ستاره‌ها و اسطوره‌های محبوبی دارند که کم‌و‌بیش شبیه هم هستند. البته بسیاری از کارشناسان و مشتریان نیز ادعا می‌کنند که سطح تجهیزات، کیفیت و امنیت باعث ایجاد تفاوت‌هایی بین خودروسازان می‌شود.

بررسی ۵ سدان کوچک جدید +عکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰
  • بررسی 5 سدان کوچک جدید +عکس
  • بررسی 5 سدان کوچک جدید +عکس
  • بررسی 5 سدان کوچک جدید +عکس

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از عصر ایران، "کارانددرایورز"،در دنیای کنونی با وجود رتبه‌بندی‌ها، طبقه‌بندی‌ها و ارزیابی‌های متنوع و هرساله پیدا کردن بهترین‌ها و بدترین‌های دنیای خودرو کار چندان سختی نیست، اما نکته‌ای که در این میان جالب به نظر می‌رسد، پیشرفت و توسعه مداوم تمام خودروسازان در عرصه‌های مختلف برای عقب نماندن از بازار رقابتی جهان است.

در سال‌های اخیر محبوبیت کلاس خودروهای کوچک و متوسط در جهان افزایش یافته و به همین دلیل توسعه اتومبیل‌هایی با سایز متوسط  نیز تقویت شده است.

برای درک این مطلب که کدام یک از خودروهای کوچک در صدر برترین‌ها قرار می‌گیرد، پنج اتومبیل از جدیدترین ورودی‌های این کلاس را که همگی از تجهیزات معقول بهره ‌می‌برند بررسی شده است .

یک شورلت کروز LT 25 هزار دلاری جدیدترین مدل از کلاس خودروها است.گروه خودروسازیGM که اصولا در معرض چاقی واضافه وزن زیاد قرار دارد، این بار در ساخت شورلت کروزش از برنامه خاص لاغری استفاده کرده و آن را 114 کیلوگرم سبک‌تر از اجدادش ساخته است.

شورلت کروز مدل 2016 در اوایل سال آینده میلادی تنها با یک گزینه پیشرانه وارد بازار خواهد شد؛ یک موتور توربوی 1.4 لیتری .

این موتور با انژکتور مستقیم، یک پمپ روغن با حجم متغیر و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، قدرتی تقریبی به اندازه 150 اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر 240 نیوتن‌متر خواهد داشت که این آمار خروجی 15 اسب‌بخار و 39 نیوتن‌متر نسبت به موتور کنونی 1.4 لیتری توربو بیشتر است. همچنین انتقال قدرت موتور از طریق یک گیربکس ارتقا یافته 6 سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

خودروی بعدی این کلاس یک مدل گران 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر است که جایگزین موتورهای 2 لیتری و 158 اسب بخاری در نسل جدید هوندا سیویک شده است.

سیویک‌های جدید در میان دیگر خودروهای مورد مقایسه گزینه‌های کمتری دارند. در این خودرو از ناوبری، رادیوی ماهواره‌ای و صندلی‌ با گزینه متنوع خبری نیست. اما می‌توان از سامانه کروز تطبیقی و نگه‌دارنده بین خطوط این خودرو  یاد کرد. این خودرو با قیمت 22 هزار و 875 دلار ارزان‌ترین شرکت‌کننده در این بررسی است.
مدل جدید 2017 هیوندا الانترا با گیربکس دستی شش سرعته با موتور جدید 2.0 لیتری و چهار سیلندر همراه شده که 147 اسب بخار نیرو و 179 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته تغییرات محدود در پیشرانه (موتور) باعث نشده که مصرف سوخت این خودرو تغییر چندانی داشته باشد و مصرف سوخت 9.0 لیتر در شهر و 6.5 در جاده در صد کیلومتر ثبت شده است. این خودرو با صندلی‌های مجهز به گرمکن، رادیوی ماهواره‌ای حدود 23 هزار و 310دلار ارزش دارد.با وجود اینکه مزدا 3 یک تازه وارد به نظر می‌رسد اما جایگاه خوبی را در میان خودروهای سایز متوسط پیدا کرده و در آزمایش ها عملکرد بهتری را در برابر رقبایش نشان داده است. در این مدل جدید از همان موتور آشنای 2 لیتری 4 سیلندر با فناوری اسکای اکتیو که در اکثر مدل‌های مزدا استفاده می‌شود. قوای این موتور به 155 اسب‌بخار می‌رسد.

این خودرو با صندلی‌های چرمی، نمایشگر نشان دهنده نقاط کور، سامانه اطلاعاتی تقویت شده، سامانه سرگرم کننده، کنترل گرهای بین صندلی به عنوان یک خودروی لوکس 24 هزار و 430 دلار ارزش دارد.
نیسان سنترا سال 2007 وارد بازار شد، اما در سال گذشته با یک فیس‌لیفت جدید بار دیگر توجهات را به خود جلب کرد. بیشترین تغییرات نیسان سنترا جدید در ظاهر و بدنه آن هستند. یک جلوبندی جدید، به‌ همراه یک طراحی تازه برای کاپوت، گل‌گیرهای جلو، جلوپنجره، چراغ‌های طرح جدید در جلو و عقب، از جمله مواردی هستند که سنترا را از نظر ظاهری، هم‌ردیف مدل‌های آلتیما و ماکسیما قرار می‌دهند.

تمام مدل‌های سنترا برای پیشرانه به صورت استاندارد از یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو