فونیکسریمکسبهتام

امارت، اسپانیا و کره؛ مبادی عمده واردات

رشد ۵۷ درصدی واردات خودرو

عصر خودرو- رییس انجمن واردکنندگان خودرو از رشد ۵۷ درصدی واردات خودرو خبر داد و گفت: از ابتدای سال هیچ خودروی آمریکایی وارد کشور نشده است.

رشد ۵۷ درصدی واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از اقتصاد آنلاین،‌ فرهاد احتشام زاده درباره میزان واردات خودرو از ابتدای سال تصریح کرد: با توجه به از بین رفتن جو روانی ایجاد شده پس از برجام و انتظارات موجود در زمینه نوسانات قیمت ارزها،‌ اکنون شاهد ثبات نسبی پسا تحریم هستیم و مشتریانی که قصد خرید داشتند اقدام برای خرید اقدام کردند و شاهد هستیم که طی دو ماهه ابتدایی سال جاری، میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

    احتشام زاده با اشاره به اینکه در سال جاری در فروردین ماه یک هزار و 694 دستگاه و در اردیبهشت ماه پنج هزار و 160 دستگاه خودرو وارد شده، اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد رشد داشته است.

    رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه ترتیب امارت، اسپانیا و کره به ترتیب مبدا عمده واردات بوده اند، تاکید کرد: واردات خودرو متناسب با تقاضای موجود و پیش‌بینی تقاضا صورت می گیرد و تسهیلات فروشی که توسط واردکنندگان برای خریداران در نظر گرفته شده در افزایش تقاضا موثر بوده است.

    وی درباره رفع محدودیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی و مبنا قرار گرفتن قیمت اظهار کرد: بر این باوریم که معیار تشخیص لوکس بودن یک کالا قیمت آن است و نمی توان بر اساس مشخصات فنی یک کالا،‌ نمی توان آن را لوکس دانست.

    احتشام زاده با اشاره به اینکه انجمن همواره پیشنهاد خود را در این راستا به معاونت رییس جمهوری، شورای رقابت، مرکز پ‍ژوهش‌های بازرگانی و ... اعلام کرده بود، تاکید کرد: البته آنچه در مناطق آزاد در زمینه محدودیت ترخیص خودروهای بالای 100 هزار دلار اعلام شده ظاهرا هنوز به صورت کتبی ابلاغ نشده و فعلا در منطقه آزاد اروند آغاز شده است.

    رییس انجمن واردکنندگان خودرو با ابراز امیدواری نسب به اینکه مبنای قانونی لوکس بودن خودرودر کلیه مناطق آزاد اصلاح شود،‌ درباره ترخیص نشدن خودروهای مانند فراری، استون مارتین و مازراتی،‌ گفت:این خودروها شامل محدودیت بیش از 100 هزار دلار می شوند اما باید توجه کرد که اکنون نیز این خودروها اجازه خروج از شعاع  مجاز تردد در مناطق آزاد را نیز نداشتند.

    به گفته او در گذشته برای این خودروها دوره تنفس در نظر گرفته می شد و اجازه داشتند با پلاک مناطق آزاد در کل کشور تردد کنند.

    وی در پایان درباره واردات خودروهای آمریکایی نیز گفت: از ابتدای سال هیچ خودروی آمریکایی وارد نشده و طبق سیاست‌های کلان کشور واردات خودروهای وارداتی همچنان ممنوع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو