فونیکسریمکسبهتام

استمرار بی‌نظمی در زیرگذر قائمِ شهریار

عصر خودرو- بلوار رسول اکرم(ص) و محدوده زیرگذر قائم یکی از مناطق چالش‌برانگیز برای مردم ومدیریت شهری محسوب می‌شود که باوجود اجرای طرح‌های متعدد، نابسامانی به جزئی لاینفک از آن تبدیل شده است.

استمرار بی‌نظمی در زیرگذر قائمِ شهریار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، زیرگذر قائم و خیابان‌ها و محورهای همجوارآن یکی از پرترددترین نقاط شهرستان شهریار به شمار می‌روند که به عقیده برخی از مردم و مسئولان یکی از متراکم‌ترین نقاط غرب استان تهران نیز محسوب می‌شود.

    محدوده‌ای که از جهات و محورهای مختلف به شهرهای هم‌جوار شهریار منتهی می‌شود و باید به این محورها خیابانی که به منتهی‌الیه این بلوار تحت عنوان ولیعصر(عج) متصل شده را نیز افزود.

    طبیعتاً با چنین اوصافی، حجم ترددهای پیاده‌رو و سواره‌رو در این نقطه بسیار انبوه و متراکم است اما علیرغم چنین جمعیت متکثری، نظم و انتظام شهری حلقه مفقوده این ناحیه است که متعاقباً این نابسامانی سبب نارضایتی بسیاری از مردم ساکن و عبوری شده که به‌صورت روزانه و به مقتضیات محل سکونت و یا اشتغال خود ناگزیر به تردد از این محدوده هستند.

    گره‌های ترافیک متعدد و فقدان نظم در دو عرصه پیاده‌رو و سواره‌رو از یکسو و وجود اصناف آلاینده و مزاحم از سوی دیگر به چالشی جدی برای این شهر تبدیل‌شده و تاکنون باوجود اتخاذ تدابیری متعدد نیز، این معضل به نحو مطلوبی حل‌وفصل نشده است.

    بی‌نظمی در بلوار قائم بیداد می‌کند

    فاطمه رجبلو یکی از فرهنگیان ساکن شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت این محدوده از شهریار(بلوار قائم و خیابان‌های منتهی‌الیه)  با اشاره به وجود بی‌نظمی و فقدان انتظام شهری در این خطه از شهرستان شهریار اظهار داشت:موضوع نابسامانی در تردد خودروهایی که بنا به هر دلیلی مجبور به عبور و مرور از این محدوده هستند از مدت‌ها پیش، منطقه مذکور را با چالش‌هایی جدی مواجه ساخته است.

    وی افزود:هدر رفت سوخت، از دست رفتن زمان مفید عموم مردم در این محدوده، استهلاک خودروها، مخدوش شدن سیمای شهری، آلودگی های صوتی، تنها بخشی از معضلات تراکم و ترافیک موجود در این ناحیه است.

    رجبلو گفت:باوجود اظهار گلایه‌های بسیار و طرح انتقاد از وضعیت این منطقه، متأسفانه همچنان مشکلات این عرصه به قوت خود باقی است و دستگاه‌های مسئول نتوانسته‌اند راهکاری سازنده برای آن بیندیشند و یا حداقل اینکه در مقام عمل شاهد برون‌رفت از انسدادها و کندی روند تردد در این محدوده نبوده‌ایم.

    این فرهنگی ساکن شهریار عنوان کرد:طبیعتاً مردم و ساکنان این منطقه در قبال عوارض و مالیاتی که پرداخت می‌کنند، انتظار دریافت خدمات مطلوب و شایسته دارند، لذا شاهد هستیم وضعیت و بی‌نظمی این محدوده نه در شأن ساکنان این شهر و نه شایسته مسئولان و مدیران شهری است و می‌طلبد با یک همگرایی و هم‌افزایی ویژه، برای رفع معضلات این ناحیه اقدامات جدی و سازنده‌ای در دستور کار قرار گیرد.

    دستگاه انتظامی به نظم شهری در محدوده بلوار قائم توجه کند

    ناصر شاهوردی یکی از ساکنان محدوده خیابان ولیعصر(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرسایشی بودن و بی‌نظمی در محدوده بلوار و زیرگذر قائم و لزوم رفع مشکلات ترافیکی این نقطه عنوان کرد:بعضاً مشاهده می‌کنیم مأموران انتظامی در محل حضور دارند، اما این حضور فاقد خروجی کارآمد و مؤثری است و همچنان بی‌نظمی‌ها در این منطقه از غرب استان تهران استمرار دارد.

    وی افزود:اتخاذ راهکار و اعمال اقدامات سازنده برای برون‌رفت از وضعیت موجود در حیطه وظایف و اختیارات ما به‌عنوان شهروندان ساکن در این خطه نیست و به‌واقع وظیفه مسئولان و مدیران شهری و انتظامی است که با کار کارشناسی، راهکاری سازنده برای معضل موجود در این ناحیه بیندیشند.

    شاهوردی عنوان کرد:یقیناً مردم نیز وظایفی بر دوش دارند و باید با رعایت قوانین و مقررات، بستر لازم را برای تسهیل تردد خودروها و حتی عابران پیاده فراهم سازند، اما وضعیت بغرنج این ناحیه آن‌چنان پیچیده و وخیم است که صرفاً با رعایت قوانین و مقررات نمی‌توان روند تردد و حرکت را تسهیل کرد و به نظر می‌رسد مشکل اصلی به شکل هندسی محورهای مورداشاره و تراکم خودروها بازمی‌گردد که باید اقدامی عاجل و بنیادی برای رفع آن عملیاتی شود.

    از لزوم استقرار پل عابر پیاده تا انتقال صنوف مزاحم

    علیرضا صفر زاده عضو شورای اسلامی شهر شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص مختصات و سبقه و پیشینه محورهای منتهی به بلوار روگذر و زیرگذر قائم اظهار داشت:بلوار رسول اکرم(ص)شهریار از دیرباز به‌عنوان گذر اصلی ارتباطی بین تهران-شهریار و شهرستان‌های غربی هم‌جوار با شهریار مطرح بوده است.

    وی افزود:باوجود کمربندی مسیر شادچای در مجاورت پارک نهج‌البلاغه و احداث کمربندی امیرکبیر، همچنان بلوار رسول اکرم (ص) نقش حائز اهمیتی را در تردد این خطه از غرب استان تهران ایفا می‌کند.

    صفرزاده گفت:به‌واقع، این محور در طرح‌های راهبردی و کالبدی شهر شهریار و طرح ساماندهی شهری و ترافیکی در محدوده بلوار رسول اکرم(ص) و رودخانه شادچای مورد تأکید بوده است.

    وی افزود:ساماندهی محور شاد چای از قریب به سه سال پیش کلید خورده و در آینده‌ای نزدیک به اتمام می‌رسد که از پروژه‌های ماندگار مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری و زیباسازی به شمار می‌رود.

    عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد:ساماندهی بلوار رسول اکرم(ص) مستلزم مؤلفه‌هایی خاص همچون جابجایی و انتقال صنوف مزاحم، نصب دوربین‌های کنترل و نظارت ترافیکی، نصب پل مکانیزه، ایجاد پایانه درون‌شهری و برون‌شهری در نزدیک‌ترین نقطه به مرکز شهر و از همه مهم‌تر کنترل ترافیکی منظم و دقیق از سوی راهنمایی و رانندگی خواهد بود که باید مجدانه به آن پرداخته شود.

    صفر زاده گفت:در ارتباط با ساماندهی و انتقال صنوف مزاحم، مدیریت شهری توفیق چندانی نداشته اما در خصوص نصب و استقرار دوربین‌های کنترل ترافیک و رصد تخلفات، بااعتبار چندین میلیارد تومانی تجهیزات لازم خریداری‌شده و امیدواریم این امر تا پایان شهریورماه سال جاری به ثمر بنشیند.

    وی افزود: در آینده شاهد افتتاح پروژه کنترل و نظارت تصویری با 24 دوربین مجهز و پیشرفته در سطح شهریار خواهیم بود که این امکانات نقش بسزایی در پیشگیری و جلوگیری از بروز تخلفات رانندگی و حتی برخی ناهنجاری‌های اجتماعی ایفا خواهد کرد.

    عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد:یکی از نارسایی‌های موجود در این محدوده به فقدان پل عابر پیاده مکانیزه بازمی‌گردد که متأسفانه شهرداری در خصوص استقرار آن سهل‌انگاری می‌کند.

    صفر زاده گفت:نباید از اقدام بسیار مثبت و سازنده مدیرت شهری این خطه در خصوص پایانه تاکسی درون‌شهری و برون‌شهری به‌سادگی گذشت که در طرح جامع و تفصیلی این شهر و برنامه‌های مدیران پیشین نیز لحاظ شده بود و باهمت شورای شهر و شهرداری شهریار بعد از مدت‌ها به نتیجه رسید.

    وی افزود:دغدغه‌ها و انتظارات مردم ساکن در شهر شهریار و حتی آن‌هایی که به مقتضیات شغلی یا تحصیلی خود از بلوار قائم و رسول اکرم(ص)تردد می‌کنند، برای ما قابل‌درک است و درصورتی‌که استقرار پل عابر پیاده مکانیزه و ساماندهی تاکسی‌ها به این نقطه به نحو شایسته‌ای عملیاتی شود، بخش قابل‌توجهی از مشکلات این منطقه در این خصوص مرتفع خواهد شد.

    کوتاهی پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی

    عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد: یکی از چالش‌های بلوار رسول اکرم(ص) و محدوده بلوار قائم  معطوف به حضور مسافربرهای شخصی می‌شود که موجبات نارضایتی تاکسی‌داران فعال در این خطه و شهروندان را فراهم ساخته است.

    وی افزود:به نظر بنده در این نابسامانی، کوتاهی پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی مشهود است و باید در این خصوص راهکاری اساسی از سوی دستگاه‌های مسئول لحاظ شود.

    صفر زاده عنوان کرد:بدون تردید با حضور قاعده‌مند و ایفای نقش سازنده پلیس راهور، بخش قابل‌توجهی از نابسامانی‌ها و مشکلات این خطه چالش‌برانگیز در شهر شهریار که شهرداری و شورای شهر برای رفع مشکلات آن دغدغه‌هایی جدی دارند، فراهم خواهد شد.

    با نصب دوربین‌های ترافیکی مشکلات بلوار رسول اکرم(ص) کاهش می‌یابد

    سرهنگ محمدصادق صادقی رئیس پلیس راهور غرب استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تأیید مشکلات ترافیکی در محدوده بلوار قائم و رسول اکرم(ص) عنوان کرد: مقرر است شهرداری و شورای شهر شهریار تعدادی دوربین ترافیکی تهیه و نسبت به استقرار و نصب آن اقدامات لازم را عملیاتی کنند.

    وی افزود: با تعبیه چنین تجهیزاتی روند کنترل ترافیک تسهیل خواهد شد و متعاقباً نظم و انتظام مطلوب‌تری در این منطقه از شهر شهریار حاکم می‌شود.

    به هر ترتیب آنچه در شرایط فعلی به‌عنوان مطالبه جدی مردم این خطه مطرح است، جاری شدن نظم مناسب و شایسته شهری به‌عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در این خطه است.

    امید آن می‌رود دستگاه‌های مسئول بااحساس مسئولیت بیشتر، هر یک به فراخور شرح و وظایف و اختیارات خود، تسریع در حل‌وفصل این معضل را در اولویت جدی خود قرار دهند که بدون تردید با اتخاذ تدابیر مؤثر و تأثیرگذار، علاوه بر ساماندهی مناسب و برقراری نظم شهری، رضایتمندی مردم ساکن در این خطه و مسافران عبوری به نحوی شایسته تأمین خواهد شد.

    استمرار روند موجود علاوه به هدر رفت سوخت، انرژی و بروز بی‌نظمی‌های متعدد  و پیاپی در طول روز، موجبات تنش‌ها، آلودگی‌های صوتی و بی‌نظمی مستمری را در این محدوده فراهم خواهد آورد که چنین وضعیتی درخور و شایسته شهری همچون شهریار که داعیه تبدیل‌شدن به مرکزیت غرب استان را بر دوش می‌کشد، نخواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو