فونیکسریمکسبهتام

جاده چالوس ثبت ملی می‌شود؟

عصر خودرو- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز با بیان این‌که جاده چالوس در تمام طول مسیر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری فوق العاده‌ای برخوردار است، گفت: از همین رو پیشنهاد می‌شود با همکاری استان مازندران، کل جاده به ثبت ملی برسد.

جاده چالوس ثبت ملی می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، عبدالناصر میرچی گفت: از مردادماه پارسال که مصوبه شورای عالی امنیت ملی صادر و بحث رودخانه کرج در آن مطرح شد، میراث فرهنگی البرز در راستای اجرای ماده 13 این مصوبه جلسات را تشکیل داد.

    وی افزود: بر همین مبنا از آن زمان تاکنون، میراث فرهنگی صدور مجوز جدید برای واحدهای پذیرایی در مسیر جاده چالوس را متوقف کرده و حتی با تأسیس واحدهایی که پیش از مصوبه برای آنان مجوز اولیه صادر شده بود نیز مخالفت کرده است.

    میرچی تصریح کرد: علاوه‌بر این اقدامات، ساماندهی واحدهای پذیرایی این مسیر نیز در دستور کار میراث‌فرهنگی قرار گرفته است.

    این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به محور گردشگری، تاریخی و طبیعی جاده چالوس اشاره کرد وگفت: جاده چالوس در تمام طول مسیر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری فوق‌العادهای برخوردار است، از همین‌رو پیشنهاد میشود با همکاری استان مازندران، کل جاده به ثبت ملی برسد.

    مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان البرز از جاذبه‌های شگرف جاده چالوس گفت و خاطرنشان کرد: ثبت ملی جاده چالوس می‌تواند ثمرات زیادی داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم