فونیکسریمکسبهتام

نبرد ۲ استیشن

بنز E یا ولوو V۹۰ ،کدام بهتر است؟

عصر خودرو: این خودروها با وجود شباهت زیاد هر کدام به شیوه خود نظر مشتریان را جلب کرده و سهمی از بازار را کسب می‌کنند.

بنز E یا ولوو V۹۰ ،کدام بهتر است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰
  • بنز E یا ولوو V90 ،کدام بهتر است؟
  • بنز E یا ولوو V90 ،کدام بهتر است؟
  • بنز E یا ولوو V90 ،کدام بهتر است؟

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از کار اسکوپ، چهار ماه از ورود ولوو مدل V90 به بازار می‌گذرد، اما اخبار حول مرسدس سری E هنوز خیلی داغ‌تر است و هنوز حرارت از آن بلند می‌شود.

 هدف‌گذاری این خودروسازها از ساخت این دو مدل خودرو نزدیک کردن نمونه‌هایی به مدل‌های "تورینگ" سری 5 "بی ام و"، مدل "اوانت A6" خودروسازی "آ ئو دی" و "اسپورت بریک XF " جگوار در کلاس خودروهای استیشن است.
این خودروها با وجود شباهت زیاد هر کدام به شیوه خود نظر مشتریان را جلب کرده و سهمی از بازار را کسب می‌کنند.

ترجیح یک خودرو استیشن به یک سدان نشان می‌دهد که مشتری در الویت و هدف‌گذاری خود به دنبال فضای بیشتر است. استسشن کلاس E بنز در این زمینه می‌تواند حدود 670 لیتر فضا را با وجود صندلی‌های پشتی، و یک هزار و هشتصد و بیست لیتر فضا را در صورت تا کردن این صندلی‌ها در اختیار مشتریان قرار دهد. این درحالیست که در مدل 5 صندلی این خودرو 25 لیتر فضای کمتر به مشتری ارائه می‌شود.

رقیب سوئدی این خودرو در این زمینه یک اصل مهم را از دست داده است. فضای بار این خودرو 560 لیتر بوده که در صورت گسترش آن با تا کردن صندلی‌ها به یک هزار و 526 لیتر خواهد رسید. این خودرو نه تنها از این نظر در پشت سر بنز قرار می‌گیرد بلکه از نظر کاربردی بودن کمتر از اجداد خود مانند مدل‌های V70، با حجم 636 و یک هزار و 600 لیتر نشان می‌دهد.

اما V90 ولوو از ویژگی‌ها و گزینه‌های زیاد و طولانی برخوردار است که به ادعای ولوو توسعه‌یافته‌ترین و استانداردترین مجموعه امنیتی محسوب می‌شود. در این بسته V90 ولوو قادر به شناسایی حیوانات بزرگ در مسیر است.

این مجموعه به سامانه کاهش‌دهنده لغزش در پیچ‌ها، نگه‌دارنده بین خطوط، هشداردهنده نسبت به حرکت‌های غیرمعمول و ناگهانی، هشداردهنده فواصل نسبت به موانع و خودروها، هوشمند کردن راننده نسبت به علایم و تابلوهای رانندگی، سامانه کنترل کروز تطبیقی و سامانه کمک راننده شبه خودکار مجهز شده است.
در آن سو بنز اما در سریE   استیشن به یک سامانه پایلوت مجهز شده که این امکان را ایجاد می‌کند تا پارک از راه دور را به راحتی انجام دهد. سیستم مرسدس اجازه می‌دهد تا راننده ماشین را در یک فضای تنگ جابه‌جا کرده و همچنین خودرو را به‌منظور اجتناب از برخورد با موانع از راه دور هدایت کند.
 

برای استفاده از این سامانه پایلوت خودرو به دوربین و سامانه راداری مجهز شده است. سامانه ترمز فعال که در تقاطع‌ها یا ترافیک به کمک راننده می‌شتابند از دیگر گزینه‌های تحسین برانگیز بنز در این مدل استیشن هستند.

علاقه‌مندان به ولوو می‌توانند از بین 5 مدل پیشرانه یکی را انتخاب کنند. مدل‌های ولوو با دو مدل موتور بنزینی، دو مدل موتور دیزلی و یک مدل هیبریدی در رنج قدرتی 187 تا 401 اسب ارائه می‌شوند. اما بنز خودروهایش را در 4 مدل بنزینی و 3 مدل دیزلی در طیف قدرت 150 تا 401 اسب بخار ارائه می‌دهد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو