فونیکسریمکسبهتام

رونمایی برنامه دیزلی ۱۰ میلیارد دلاری فولکس واگن

عصر خودرو- فولکس واگن ماه جاری یک برنامه ۱۰ میلیارد دلاری را برای تعمیر نیم میلیون خودروی دیزلی آلاینده در آمریکا ارایه خواهد کرد با اینهمه همچنان به چراغ سبز مقامات رگولاتوری برای اصلاح این خودروها نیاز دارد.

رونمایی برنامه دیزلی ۱۰ میلیارد دلاری فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، یک منبع آگاه به بلومبرگ اظهار کرد حدود 6.5 میلیارد دلار برای جبران خسارت مالکان خودروهای آلاینده اختصاص خواهد یافت و 3.5 میلیارد دلار به دولت آمریکا و رگولاتورهای ایالت کالیفرنیا پرداخت می‌شود.

     

    به دلیل اینکه سازمان محیط زیست آمریکا و کمیسیون منابع طبیعی کالیفرنیا با اصلاحات پیشنهادی فولکس واگن موافقت نکرده اند، توافق جدید شامل گزینه ای خواهد بود که به مالکان خودرو امکان می‌دهد برای تعمیر خودرویشان درخواست کنند اما هیچ زمانی برای این منظور تعیین نشده و تضمینی برای یک راه حل مورد تایید برای خودروهای آلاینده وجود نخواهد داشت.

     

    وکلای مالکان خودروهای آلاینده توافق پیشنهادی را به قاضی فدرال سانفرانسیسکو ارایه کرده اند. توافق احتمالی شامل گزینه‌هایی خواهد بود که به مالکان خودروها اجازه می‌دهد خودروهایشان را به فولکس واگن بفروشند یا زودتر از موعد به قرارداد لیزینگ خاتمه دهند.

    با اینهمه به گفته منابع آگاه، شرایط این توافق ممکن است تا زمان نهایی شدن تغییر کند. قاضی پیش از اینکه با توافق مذکور موافقت کند، پیشنهاد ارایه شده را به همراه توافقات فولکس واگن با رگولاتورها مورد بررسی قرار خواهد داد.

    هدف از برنامه فولکس واگن، جلب مجدد اعتماد مصرف کنندگان و راضی کردن رگولاتورها پس از اعتراف به دستکاری موتور 11 میلیون خودروی دیزلی برای کمتر نشان دادن میزان آلایندگی آنها بوده است. مارتین وینترکورن کمتر از یک هفته پس از افشای تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا از سمتش کناره گیری کرد و فولکس واگن تاکنون 16.2 میلیارد یورو (18.3 میلیارد دلار) برای پوشش هزینه‌های رسوایی از جمله تعمیرات و شکایتها اختصاص داده است.

    ارزش سهام فولکس واگن در بازار فرانکفورت از 21 آوریل که این خودروساز و شاکیان این شرکت به قاضی آمریکایی اعلام کردند به توافق مقدماتی دست یافته اند، بیش از شش درصد کاهش یافته است.

    اگر برنامه پیشنهادی فولکس واگن تصویب شود، این خودروساز کاملا از مخمصه رهایی نخواهد یافت. رگولاتورهای ایالتی یا فدرال همچنان ممکن است این خودروساز را به دلیل عرضه خودروهای آلاینده جریمه کنند. فولکس واگن همچنین با شکایتهایی در آلمان و تحقیقات کیفری روبروست. دادستانهای آمریکایی و آلمانی درباره ادعاها علیه یک کارمند فولکس واگن تحقیق می کنند که ظاهرا کارمندان دیگر را به حذف اطلاعات تشویق کرده است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، رسوایی تقلب فولکس واگن در تست آلایندگی دیزلی پس لرزه‌هایی در صنعت خودرو داشت و نخستین ضرر عملیاتی سالانه این شرکت از سال 1993 را رقم زد. اقرار به دستکاری و تقلب از سوی سایر خودروسازان رگولاتورها را برای تفحص دقیقتر از آلایندگی خودروها و اقتصاد سوخت تحت فشار قرار داده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو