فونیکسریمکسبهتام

آمادگی امریکا برای ارائه ۵G در ۲۰۱۷

نزدیک شدن به دوره خودروهای بدون راننده

عصر خودرو- پیشرفته‌ترین راه اتصال موبایلی به اینترنت در حال حاضر شبکه ۴G است که هنوز در کشور ما کاربران محدودی دارد. با این حال شرکت‌های مختلف دنیا در حال کار برروی ۵G بوده و برخی از آنها از آمادگی ارائه این خدمات در سال ۲۰۱۷ خبر داده‌اند.

نزدیک شدن به دوره خودروهای بدون راننده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، پیشرفته‌ترین راه اتصال موبایلی به اینترنت در حال حاضر شبکه 4G است که هنوز در کشور ما کاربران محدودی دارد. با این حال شرکت‌های مختلف دنیا در حال کار برروی 5G بوده و برخی از آنها از آمادگی ارائه این خدمات در سال 2017 خبر داده‌اند.
    کمتر از دو سال از ارائه گسترده خدمات نسل 3 و 4  3G - 4G )) در ایران می‌گذرد و همچنان پوشش اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه و به خصوص در حوزه 4G جای کار بسیار داشته و در بهترین شرایط تازه نیمی از کشور را تحت پوشش قرار می دهد چراکه در ورود این تکنولوژی‌ها به کشور تاخیری چند ساله وجود داشته است.

    اما اکنون شرکت‌ها و کشورهای مختلف در حال تلاش برای ورود به نسل جدید ارتباطی بوده و حتی برخی شرکت ها مانند Verizon آمریکا اینگونه اعلام کرده‌اند که تا سال 2017 آمادگی پیاده سازی نسل پنجم ارتباطی را دارا هستند.

    در کنگره جهانی تلفن همراه که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، با رونمایی از آخرین تجهیزات مربوط به نسل پنجم ارتباطات سیار توسط شرکت های تامین کننده و همچنین اعلام آخرین پیشرفت های اپراتورهای جهانی در پیاده سازی این شبکه، نقشه راه پیاده سازی این نسل از ارتباطات سیار تا سال 2020 روشن تر از قبل شد.

    علاوه بر این اپراتورهایی چون AT&T, China Mobile, Deutsche Telekom, KT, NTT Docomo, SK Telecom, Telefónica, Telenor, Telstra, TIM, T-Mobile and Verizon در این کنگره نمونه عملیاتی از شبکه های نسل پنجم ارتباطات سیار را به صورت آزمایشی پیاده سازی کردند.

    همچنین در این کنگره اینگونه تاکید شده بود که حدود 4 میلیارد نفر در دنیا به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند و از این تعداد حدود 3 میلیارد نفر به اینترنت کم سرعت هم متصل نیستند. 

    با توجه به اینکه اکثر افراد فاقد اتصال به اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته زندگی می کنند که احداث زیرساخت مخابراتی در آنجا مقرون به صرفه نیست، می توان از فناوری های جدید مانند بالون و پهپاد در گسترش پوشش اینترنت در جهان استفاده کرد.

    اما مشخصه بارز اینترنت نسل پنج یا 5G را می‌توان سرعت بالای آن در قیاس با نسل‌های قبلی دانست به گونه‌ای که گاهی گفته می‌شود احتمالا ارتقاء به نسل پنجم همان تاثیری را خواهد گذاشت که زمان انتقال از 2G به 3G شاهدش بودیم.

    سازمان بین‌المللی ارتباطات (ITU) در حال حاضر پیش‌بینی تجربه سرعت 100Mb/s تا 1Gb/s را برای کاربران ارائه داده و حداکثر سرعت قابل دستیابی را نیز 20Gb/s اعلام کرده که قطعا جای پیشرفت دارد اما همین اعداد هم به مراتب بالاتر از سرعت‌هایی است که اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

    البته پیش از ارائه این خدمات لازم است زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های مختلف ایجاد شده تا تکنولوژی 5G در سراسر جهان قابل استفاده باشد.

    در واقع می‌توان گفت با توجه به حرکت به سوی اینترنت اشیاء، G5 روشی به مراتب هوشمندتر برای دستگاه‌ها محسوب خواهد شد تا به اینترنت دسترسی پیدا کنند چراکه بر اساس پیش‌بینی‌های اخیر Gartner، در سال 2020 بیش از 25 میلیارد شئی به اینترنت متصل خواهند بود.

    از سوی دیگر یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که برای فناوری 5G پیش‌بینی می‌شود، پایداری و ثبات آن است به‌گونه‌ای که بر اساس شرایط لازم است پایداری آن به اندازه‌ای بالا باشد که خودروهای بدون راننده و سایر وسایلی که به این شبکه متصل خواهند بود، بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو