فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور انتظامی استان کرمانشاه:

رانندگان برای برخورداری ازبخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی اقدام کنند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور انتظامی استان کرمانشاه گفت: تخلفات رانندگی تا پایان سال ۹۴ مشمول بخشودگی دیرکرد جرایم هستند و تا پایان آذرماه برای این مهم فرصت در نظر گرفته شده است.

رانندگان برای برخورداری ازبخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی اقدام کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ محمد مرادی در خصوص وضعیت ترافیکی شهر کرمانشاه اظهار داشت: در مجموع وضعیت ترافیکی شهر کرمانشاه با توجه به مقدورات، تجهیزات، امکانات و شرایط موجود نسبتاً راضی کننده است و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان ترافیک بهتر شده و همکاران ما جهت روان سازی ترافیک در حال خدمت هستند.

    رئیس پلیس راهور انتظامی استان کرمانشاه افزود: در مرکز شهر کرمانشاه و خیابان‌های منتهی به مرکز شهر که مراکز خرید و فروش و ایجاد سفر و... وجود دارد شاهد بافت قدیمی و کم عرض هستیم که با تعداد خودروها همخوانی ندارد و با توجه به عدم زیرساخت‌ها تنها راه چاره ارتقا فرهنگ رانندگی و توجه به توصیه‌های پلیس و برخورد با تخلفات منجر به گره ترافیک است تا روانی ترافیک ایجاد شود.

    سرهنگ مرادی در خصوص وضعیت خیابان مدرس کرمانشاه گفت: نظارت پلیس در این خیابان وجود دارد ما مقدوراتی داریم که ناچاریم اولویت بندی کنیم میدان آزادی به سمت مدرس یکی از خیابان‌های مهم است که با توجه به بافت قدیمی و سفرهای متعددی که در طول روز از این مسیر انجام می‌شود لاین ویژه‌ای برای اتوبوس در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد: در ساعات پیک ترافیک همکاران ما به صورت ویژه در خیابان مدرس حضور دارند و حداکثر ترافیکی که وجود دارد حدفاصل بین میدان آزادی تا سه راه نواب است و بعد از آن ترافیک روان می‌شود.

    سرهنگ مرادی گفت: با توجه به استقرار بازار مرکز شهر کرمانشاه در محدوده مذکور ترددهای متعددی از مسیر میدان آزادی تا مدرس در طول روز انجام می‌شود و  تردد عابران هم باعث می‌شود خودروها از سرعت خود برای جلوگیری از بروز حوادث بکاهند و این کاهش سرعت ازدحام ترافیکی ایجاد می‌کند.

    تاکید بر لزوم ایجاد پل زیرگذر عابران در مسیر منتهی به بازار

    وی با اشاره به برخورد قانونی پلیس با خودروهایی که دارای تخلفات ساکن و سد معبر در مسیر میدان آزادی به مدرس هستند، گفت: همچنین در این مسیر در 2 ماهه ابتدای سال 4600 مورد تخلفات ساکن و 1500 مورد تخلف در حوزه کمربند ایمنی برخورد صورت گرفته است.

    سرهنگ مرادی افزود: هموطنان باید کمتز از خودروهای شخصی استفاده کنند تا فرهنگسازی صورت گیرد و هم ما به این باور برسیم که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از نظر زمانی و اقتصادی به صرفه‌تر است.

    وی افزود: همکاران ما به صورت ویژه به تخلفات رانندگی در لاین ویژه مسیر میدان آزادی تا مدرس رسیدگی می‌کنند و رانندگانی که با حرکت در لاین ویژه مرتکب تخلف می‌شوند اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد مقصر خواهند شد و به هیچ وجه از مزایای بیمه هم نمی‌توانند استفاده کنند و از دیگر هم به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد مغازه‌داران معبر عمومی را ملک خصوصی خود بدانند.

    سرهنگ مرادی با اشاره به استقرار دوربین‌های نظارتی در محدوده مذکور گفت: یکی از معضلات در این مسیر تردد زیاد عابران پیاده از عرض خیابان است که سبب کندی حرکت می‌شود پیشنهاد ما این است که در مسیرهای پرتردد به ویژه مسیر منتهی به بازار حتما زیرگذر مخصوص عابران ایجاد شود.

    رئیس پلیس راهور انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه گردش به راست در تقاطع‌ها مشکلی ندارد، افزود: در لاین ویژه خودروهای پلیس و وسایل امدادی حق تردد دارند نه خودروی دیگری.

    خودروهای شخصی حق مسافرکشی ندارند

    وی با اشاره به مشکل تردد و نحوه رانندگی ناوگان عمومی حمل و نقل به ویژه رانندگان تاکسی گفت: نحوه سوار و پیاده کردن مسافر مطلوب نیست و عده‌ای به نوعی به قانون دهن کجی می‌کنند که این مشکل امیدواریم برطرف شود.

    سرهنگ مرادی اضافه کرد: خودروهای شخصی از لحاظ قانونی مجاز به مسافرکشی نیستند و قطعا با این مشکل برخورد می‌شود.

    وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال 95 کسانیکه دارای دیرکرد جرایم رانندگی هستند در صورتیکه تا آذر ماه جرایم پرداخت شود جریمه یا دیرکرد بخشیده می‌شود و قیمت اصلی جریمه پرداخت می‌شود و این بحث مربوط به تخلفات سالهای قبل تاپایان سال 94 است و شامل تخلفات سال 95 نمی‌شود.

    وی تصریح کرد: تا پایان سال 94 هرکسی که دارای تخلفات رانندگی است که جریمه وی دو برابر شده اگر تا آذرماه نسبت به پرداخت آن اقدام کند اصل جریمه را پرداخت می‌کند.

    سرهنگ مرادی مراجعه به دفاتر پلیس + 10، سامانه راهور 120 اینترنتی و سامانه پیامکی1101202020 را سه روش برای پرداخت جریمه عنوان کرد و گفت: شهروندان این بحث را به روزهای آخر آذر ماه موکول نکنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط