فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران :

۷۰ درصد از تردد موتورسیکلت ها در تهران برای امرار معاش است

عصر خودرو- پلیس بر اساس گواهینامه هایی که مراجع دیگر صادر می کنند موظف به شماره گذاری موتور است بعد به ما اعتراض می کنند که چرا این موتورهای نا ایمن را شماره می کنید.

۷۰ درصد از تردد موتورسیکلت ها در تهران برای امرار معاش است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصرایران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران معتقد است: اجرای طرح  LEZ (جایگزین زوج وفرد) در صورت رفع ابهامات می تواند مفید باشد. او همچنین می گوید 70 درصد تردد موتورسوران در تهران برای امرار معاش است.

    سردار تیمور حسینی در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح در تهران گفت: در روند اجرایی کار ابهاماتی وجود داشت که این موضوعات در شورای عالی ترافیک مطرح شد و به دلیل اینکه جمع بندی در این مورد انجام نشد به زمان دیگری موکول شد و به احتمال زیاد در چند روز آینده دومین جلسه شورای عالی ترافیک  تشکیل و تصمیم گیری در این مورد انجام خواهد شد. هر تصمیمی در شورای عالی ترافیک گرفته شود برای ما لازم الاجرا خواهد بود.

    وی ابهامات اجرای این طرح را وضعیت تردد خودروهای عمومی مانند اتوبوسرانی و تاکسیرانی و وضعیت تردد موتور سیکلت ها ذکر کرد.

    70 درصد تردد موتور سیکلت ها در تهران برای امرار معاش است
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در پاسخ به پرسشی مبنی برتردد  موتور سیکلت ها و تخلفاتی که از سوی برخی از آنها انجام می شود و برخورد پلیس با این موضع به آماری از شماره گذاری موتور ها در تهران اشاره کرد و گفت: مطابق آمار شماره گذاری در تهران 3 میلیون موتور سیکلت وجود دارد که اگر فقط 10 درصد از این میزان نیز مرتکب تخلف شوند به دلیل بالا بودن میزان موتور ها این تخلف  به چشم می آید.

    سردار حسینی در مورد اینکه تردد این میزان موتور برای موارد شخصی قابل پذیرش نیست خاطر نشان کرد:تردد 70 درصد  موتور هادر تهران مربوط به حوزه اشتغال بوده و برای امرار معاش انجام می شودو فقط 30 درصد برای مصارف شخصی است.

    70 درصد از تردد موتور سوران در تهران برای امرار معاش است/ اجرای طرح جایگزین زوج وفرد در صورت رفع ابهام مفید است

    وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کارکردن و امرار معاش توسط موتور سیکلت سواران می تواند همراه با رعایت قوانین و مقرارت باشد گفت: بخش زیادی از موتور سوران قوانین را رعایت می کنند و لی به لحاظ اینکه تعداد این وسیله نقلیه زیاد است اگر بخش کوچکی نیز مرتکب تخلف شوند کاملا محسوس است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه چرا کسی به اصل تولید این حجم موتور که با تکنولوژی قدیمی در حال تولید است اعتراضی نمی کند خاطر نشان کرد: پلیس بر اساس گواهینامه هایی که مراجع دیگر صادر می کنند موظف به شماره گذاری موتور است ولی به ما اعتراض می کنند که چرا این موتورهای نا ایمن را شماره می کنید.

    وی در مورد اینکه آیا قانون عدم شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری که خبر آن چندی پیش از سوی سازمان محیط زیست اعلام شده بود می تواند از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد بکاهد گفت: این موضوع هنوز تمامی مراحل قانونی خودرا طی نکرده است این خبر اعلام شده  ولی هنوز هیچ مصوبه ای ندارد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در مورد کیفیت خودروهای داخلی نیز گفت: وضعیت خودروهای داخلی بهتر شده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم .

    حرکت 95 درصد خودروهای تهران بین خصوط در بزرگراه ها
    سردار حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه سال 95 پلیس برای ترافیک پایتخت چیست گفت: برنامه های ترافیکی پلیس همیشه در حال اجراست ولی در این مدت 2 کار مهم را توانستیم نهادیه کنیم که یکی از آنها حرکت خودروها بین خصوط و دومی توقف پشت خط ایست بود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: بعد از اصلاح رفتار در مورد بستن کمربند ایمنی هم اکنون  توقف پشت خط ایست در تقاطع ها و حرکت بین خطوط در بزرگراه ها به رفتار صحیح ترافیکی تبدیل شده است به طوریکه هم اکنون بالای 95 درصد از خودروها در بزرگراه ها بین خطوط حرکت می کنند .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو