فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی:

۲۹ فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داد

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع ۲۹ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان طی هفته گذشته خبر داد.

۲۹ فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ حسین رضایی با اشاره به وقوع 29 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان طی هفته گذشته، اظهار کرد: از این تعداد 24 فقره تصادف جرحی بود که بر اثر این تصادفات 38 نفر مجروح شدند.

    وی همچنین از وقوع یک فقره تصادف فوتی در این مدت خبر داد و گفت: در این تصادف نیز یک نفر جان خود را از دست داده است.

    فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از مجموع تصادفات این مدت چهار فقره تصادف خسارتی بود که خسارت جانی در پی نداشت.

    40 درصد از تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو

    رضایی با اشاره به وقوع 48 درصد تصادفات هفته گذشته استان در جاده های روستایی، بیان کرد: در جاده های روستایی به دلیل اینکه رانندگان کمتر موارد ایمنی را رعایت می کنند و همچنین افزایش حجم ترددها متاسفانه شاهد افزایش آمار تصادفات هستیم.

    وی اضافه کرد: همچنین از مجموع تصادفات این مدت 48 درصد در جاده های اصلی و چهار درصد نیز در جاده های فرعی به وقوع پیوسته است.

    فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در 36 درصد تصادفات این مدت راکبان موتورسیکلت ها دخیل بوده اند، عنوان داشت: 40 درصد تصادفات این مدت نیز به صورت واژگونی بوده است.

    رضایی همچنین 40 درصد تصادفات این مدت را ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان عنوان کرد و افزود: بعد از ان نیز انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه با 12 درصد بیشترین عامل تصادفات بوده اند.

    برخورد با 3076 تخلف حادثه ساز

    وی همچنین به بیشترین زمان وقوع تصادفات اشاره کرد و گفت: 64 درصد تصادفات هفته گذشته در بازه زمانی هشت صبح تا هشت شب رخ داده است و به دلیل ماه مبارک رمضان ساعت هشت تا 12 شب با 20 درصد کل تصادفات از جمله ساعات پرتصادف این مدت بوده است.

    فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی همچنین از برخورد با هفت هزار و 822 فقره تخلف رانندگی در این مدت خبر داد و افزود: از این تعداد سه هزار و 76 مرود تصادفات حادثه ساز بوده اند که با آن ها برخورد شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط