فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم سبزوار در پاسخ به «عصرخودرو»:

مشکل قیمت‌گذاری صنعت خودرو دستوری حل نمی‌شود

عصر خودرو- نماینده مردم سبزوار و جغتای و جوین در مجلس دهم بابیان اینکه با تعیین دستوری قیمت خودرو نمی‌توان مشکلات صنعت خودرو را حل کرد. گفت:مدیران صنعت خودرو در کنار حمایت‌های دولت و مجلس باید برای رفع مشکلات این صنعت چاره‌اندیشی کنند.

مشکل قیمت‌گذاری صنعت خودرو دستوری حل نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری«عصرخودرو» با تأکید بر اینکه تعیین قیمت خودرو به‌صورت دستوری به‌طور یقین مشکل‌ساز خواهد بود، گفت: افزایش قیمت به شکل دستوری توسط شرکت‌های خودرویی و یا هر نهاد و ارگانی قابل‌قبول نیست و  باید اجازه داده شود، که بازار آزاد قیمت خودرو را تعیین کند.
    وی با اشاره به انحصار در صنعت خودرو افزود: با رقابتی شدن بازار خودرو کیفیت  افزایش‌یافته و انگیزه مشتری برای خرید خودرو داخلی بیشتر خواهد شد.
    نماینده مردم سبزوار و جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر عرضه پاسخگوی تقاضا نیست و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم. باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی انجام دهیم تا این مشکل از سر راه صنعت خودرو برداشته شود.
    سبحانی فر گفت: تنظیم بازار خودرو با  واردات حل نمی‌شود چراکه این امر به‌طور یقین به تولید داخل ضربه خواهد زد ؛ دولت باید برای تقویت این صنعت حمایت‌های لازم را انجام دهد تا این صنعت بتواند به وضعیت مطلوب موردنظر برسد.
    وی ادامه داد: در کنار حمایت‌های دولت از این صنعت، مدیران صنعت خودرو نیز باید به جای افزایش قیمت خودرو به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه‌های سربار تولید باشند و از سوی دیگر با ارتقای کیفیت و افزایش تولید در جهت جلب رضایت مشتریان باشند تا آن‌ها رغبت بیشتری برای خرید از خود نشان دهند.
    نماینده مردم سبزوار و جغتای و جوین در مجلس افزود:مجلس و دولت نیز در راستای رسیدن خودروسازان به وضعیت مطلوب و مورد رضایت خریداران از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط