فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه استان کرمان خبر داد:

قدرت‌نمایی افغانی‌کِش‌هادرجاده‌ ها

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه کرمان با اشاره به معضل خوردوهای افغانی کش در جاده های این استان گفت: این خودروها به ایست پلیس نیز اهمیتی نداده و به صورت انتحاری عبور می‌کنند.

قدرت‌نمایی افغانی‌کِش‌هادرجاده‌ ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ یوسف نجفی عصر پنجشنبه در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار کرد: به لحاظ گستردگی و سهم زیاد کرمان از جاده‌های کشور تنها توانسته‌ایم در ازای هر100کیلومتر یک تیم گشتی در جاده‌های استان داشته باشیم که بر این مبنا نصب دوربین‌های کنترل راه و راه‌اندازی پلیس راه می‌تواند در کاهش خطرات جاده ای مؤثر باشد.

    وی با بیان اینکه نصب دوربین‌های کنترل راه و راه اندازی پلیس راه در جنوب استان در کاهش تصادفات جاده‌ای در کرمان نقش عمده ای داشته است، گفت: دوبانده شدن برخی محورها، نصب دوربین و افتتاح پلیس راه جنوب استان کرمان سه اقدامی بود که منجر به کاهش تلفات در سال 92 شد.

    سرهنگ نجفی افزود: شمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای استان کرمان از هزار و 240 نفر در سال 86 به 877 نفر در سال 94 رسیده است.

    فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: در حال حاضر کاهش تصادفات تقریباً هشت درصد است که این وضعیت کاملاً شکننده است و باید فکر اساسی شود تا به یک ثبات برسیم.

    واژگونی علت وقوع 56 درصد تصادفات جاده ای کرمان

    وی با تأیید این مطلب که 56 درصد تصادفات مربوط به واژگونی است، افزود: واژگونی خودرو یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات در جاده‌های استان کرمان است که واژگونی‌های خورو منجر به فوت در برخی از ماه‌ها به 70 درصد هم رسیده است.

    سرهنگ نجفی بیشترین فراوانی حوادث جاده ای را مربوط به خودروهای پراید و پژو دانست و گفت: با انجام اقدامات لازم در جاده چون نصب دوربین و کشیک همکاران به ویژه در شب از وقوع چنین حوادثی در جاده‌های استان کرمان جلوگیری می‌کنیم.

    افغانی کش ها یکی از مهم‌ترین معضلات حمل و نقل جاده ای در کرمان

    وی در ادامه با اشاره به معضل خوردوهای افغانی کش در استان کرمان گفت: استان کرمان به شدت با این معضل روبروست و استان‌های دیگر یا این معضل را نداشته و یا با این حجم روبرو نبوده‌اند و این معضل یکی از چالش‌های حمل و نقل در استان کرمان شده است.

    فرمانده پلیس راه استان کرمان افزود: در تصادفات جاده ای یا مستقیم افغانی کش ها دخیل بوده‌اند و یا اثرات غیرمستقیمی بر تصادفات چون واژگونی داشته‌اند و جالب اینجاست که این خودروها به ایست پلیس نیز اهمیتی نداده و به صورت انتحاری عبور می‌کنند.

    سرهنگ نجفی با بیان اینکه باید ریشه افغانی کش ها را از بین ببریم، گفت: افغانی کش ها یا به گفته ساده تر اراذل و اوباش جاده ای که این روزها در جاده قدرت نمایی می‌کنند آمار بسیار بالایی را در تصادفات به خود اختصاص داده‌اند که متاسفانه با توقیف خودرو نیز اقدام به خرید خودروی دیگر می‌کنند و به این کار ادامه می‌دهند بنابراین اهمیت دارد که این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط