فونیکسریمکسبهتام

رشد ۱۱ درصدی فروش خودرو در چین

عصر خودرو- پس از کاهش مالیات خرید، فروش خودروهای شخصی چین برای نهمین ماه در ۱۰ ماه اخیر افزایش یافت. این در حالی است که شرکت‌های جنرال‌موتورز و تویوتا بیشترین تحویل خودرو را در میان خودروسازان جهانی در بزرگترین بازار خودروی دنیا به نام خود ثبت کردند.

رشد ۱۱ درصدی فروش خودرو در چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد نیوز، بر اساس اعلام اتحادیه خودروهای شخصی چین، آمار خرده فروشی خودروها، SUV ها و خودروهای چندمنظوره در ماه می با رشدی 11 درصدی نسبت به ماه قبل به 1.76 میلیون دستگاه رسید. این در حالی است که در ماه آوریل فروش این خودروها رشدی 6.4 درصدی داشته است. تحویل خودرو در پنج ماه نخست سال جاری به 9.12 میلیون دستگاه رسیده است.

    آمار اتحادیه معامله‌کنندگان اتومبیل چین نشان می‌دهد، علی رغم شتابگیری فروش، سطوح موجودی ( تعداد روزهای موردنیاز یک معامله‌گر برای فروش موجودی انبار خود) برای نهمین ماه متوالی همچنان بالاتر از سطح سالم قرار گرفت. این در حالی است که دولت چین با نصف کردن مالیات خرید خودروهای با حجم موتور کوچکتر در ماه اکتبر در تلاش برای تقویت رشد اقتصادی این کشور بوده است.

    استیو من، تحلیلگر خودروی بلومبرگ اعلام کرد،‌موجودی بالا، ظرفیت تولید روبه‌رشد و 120 مدل جدید بازار خودروی چین را تبدیل به بهشت خریداران کرده است.

    خودروسازان قیمت مدل‌های دو سال اخیر را کاهش داده‌اند. در سال جاری نزدیک به 120 مدل جدید یا بازطراحی شده وارد بازار شده است. این در حالی است که در سالهای 2014 و 2015 این مقدار 70 مدل بوده است.

    در میان خودروسازان جهانی، در ماه گذشته فروش GM در چین با رشد 17 درصدی به 295 هزار و 282 دستگاه رسید. تحویل خودروی تویوتا نیز در این کشور با رشدی 12 درصدی  102 هزار و 900 دستگاه گزارش شد در حالی که گروه خودروسازی هوندا با رشد 24 درصدی،‌فروش خود را به 99 هزار و 456 دستگاه رساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم