فونیکسریمکسبهتام

تداوم افت تولید خودروسازان خصوصی

عصر خودرو- همزمان با کاهش ۴ درصدی تولید دو شرکت بزرگ خودروساز کشور در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تیراژ شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی نیز ۷/ ۱۶ درصد کاهش یافت. بنابر آمار اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تیراژ خودروسازان خصوصی طی این مدت یک یازدهم خودروسازان نیمه‌دولتی بوده است. به‌عبارت بهتر، خودروسازان خصوصی ۲/ ۸ درصد از کل تولید دو ماه ابتدایی سال جاری را به خود اختصاص دادند.

تداوم افت تولید خودروسازان خصوصی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت خودروساز بخش خصوصی شامل راین خودرو، مدیران خودرو، گروه بهمن، کرمان موتور و دیار خودرو، در مجموع طی دو ماه نخست امسال 12 هزار و 67 دستگاه انواع محصول را به تولید رسانده‌اند که در این میان تنها مدیران خودرو توانسته با رشد تولید مواجه شود.

    براین اساس، مدیران خودرویی‌ها تیراژی 7هزار و 630 دستگاهی را به نام خود ثبت کرده‌اند و این در شرایطی است که تولید آنها در مقایسه با دو ماه سال گذشته، حدود30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    کرمان موتور که لیفان و جک را تولید می‌کند، طی دو ماه امسال تیراژی برابر با 4 هزار و 7 دستگاه داشته تا در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، 49 درصد کاهش را در تولید این محصولات به خود دیده باشد.

    اما آن طور که از گروه بهمن خبر می‌رسد، این شرکت توانسته تا پایان اردیبهشت‌ماه 430 دستگاه خودرو تولید کند که این موضوع افت 5/ 42 درصدی این شرکت طی دو ماه گذشته را نشان می‌دهد. این شرکت در حال حاضر مزدا3، لندمارک و آسا را مونتاژ می‌کند.

    دیگر شرکت خودروساز خصوصی یعنی راین نیز در دو ماه ابتدایی سال‌جاری هیچ خودرویی تولید نکرده به‌طوری‌که تولید خودروی ولیکس این شرکت طی این مدت صفر بوده است. دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی دیارخودرو نیز که سابرینا و گریت وال چینی را تولید می‌کند تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری خودرویی را به تولید نرسانده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط