فونیکسریمکسبهتام

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا در گفتگو با «عصرخودرو»:

رکودی احساس نمی کنیم؛ بازار خودرو دست دوم رکود دارد

عصرخودرو: معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا بابیان این‌که هنوز در مورد اجرای مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو تصمیم نگرفته‌ایم گفت: این موضوع در ستاد عالی فروش سایپا و هیئت‌مدیره بررسی خواهد شد و هر تصمیمی که اتخاذ شود در فروش محصولات اعمال خواهد شد.

رکودی احساس نمی کنیم؛ بازار خودرو دست دوم رکود دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳:۰۰

    رضا تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرخودرو» در ادامه بابیان اینکه به‌این‌ترتیب در مورد نحوه اجرای دستورالعمل افزایش قیمت خودرو، میزان این افزایش قیمت و اینکه در مورد چه محصولاتی و به چه طریقی اعمال شود، در هیئت‌مدیره تصمیم‌گیری خواهد شد تأکید: که هرگونه افزایش قیمت خودرو در اختیار هیئت‌مدیره شرکت و بر اساس پیشنهاد ستاد راهبردی فروش گروه خودروسازی سایپا صورت می‌گیرد. به این صورت که اطلاعات بازار، رقبا، میزان عرضه و تقاضا، بازارهای موازی سرمایه نظیر مسکن و بورس، رصد و جمع‌بندی می‌شود و براین اساس مصوبه‌ای تهیه‌شده و به هیئت‌مدیره فرستاده می‌شود.

    او در ادامه با اشاره به اینکه اکنون ما در حال طی این فرآیند هستیم تا به این نقطه برسیم که چه خودرویی، چه میزان و به چه نحوی شامل افزایش قیمت شود اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش‌فروش خودروهای ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر شده است و حدود 140 هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش کرده‌ایم و از سوی دیگر تولید گروه خودروسازی سایپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد کرده است، بنابراین ما رکودی احساس نمی‌کنیم که بر اساس آن رفتار کنیم گرچه در مورد فروش خودروهای دست‌دوم رکود وجود دارد، یعنی نمایشگاه داران با رکود مواجه هستند.

    تقی زاده همچنین با تأکید بر این‌که متقاضیان خرید خودروهای دست‌دوم به سمت خرید خودروی صفر آمده‌اند ادامه داد: روش‌های فروش ما به‌گونه‌ای شده که اکنون مردم می‌توانند با همان بودجه خرید خودروهای دست‌دوم، خودروی صفر خریداری کنند. بنابراین یک شیف تقاضا صورت گرفته است که بر همین اساس یک‌سوی قضیه که نمایشگاه داران هستند، می‌گویند با رکود مواجه‌اند و طرف دیگر که خودروسازان هستند بارونق مواجه شده‌اند. اما برای اعمال افزایش قیمت‌های جدید محصولاتمان باید منتظر مصوبه هیئت‌مدیره باشیم که بر اساس آن میزان و نحوه افزایش قیمت مشخص خواهد شد. میزان رشد تولید خودرو در سایپا از فروردین‌  تا خردادماه امسال دو برابر شده و برنامه روزانه ما به‌گونه‌ای است تا  به عدد موردنظر وزارت صنعت مبنی بر رشد 5/3 درصدی تولید خودرو برسیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو