فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل استان قزوین:

اتوبوس‌های بین شهری قزوین به سامانه پیمایش هوشمند مجهز می شود

عصر خودرو-مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: به منظور ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان مسافربری، اتوبوس های عمومی بین شهری قزوین به سامانه پیمایش هوشمند تردد مجهز می شود.

اتوبوس‌های بین شهری قزوین به سامانه پیمایش هوشمند مجهز می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، به منظورتشریح ضرورت تجهیز اتوبوس های عمومی بین شهری قزوین به سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) ظهر دوشنبه جلسه ای با حضور سرهنگ حرمتعلی رفیعی معاون عملیات پلیس راه استان قزوین، کارشناسان اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین، روسای انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان در بخش حمل و نقل مسافربری عمومی جاده ای و مدیران شرکت های حمل و نقل مسافربری قزوین در نمازخانه پایانه مسافربری آزادگان قزوین برگزار شد.

    رحمت شعبانی در این جلسه اظهارداشت: کنترل عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافربری، از دغدغه های مسئولان بوده در سالهای اخیر سیستم های متعددی بدین منظور طراحی و اجرایی شده است تا ایمنی راه ها و مسافرین ارتقاء یابد.

    وی افزود: دوربین های کنترل سرعت، سامانه های تردد شمار، تابلوهای هشدار و اطلاع رسانی و سامانه کنترل سرعت GPS (آفلاین) که توسط پلیس راه برای ناوگان اتوبوس اجرا شده از جمله این سیستم ها هستند تا ایمنی راه ها افزایش یابد.

    شعبانی تصریح کرد: ایمنی راه ها و جاده های کشور نقش به سزایی در امنیت و آسایش مردم دارد و سرعت توسعه اقتصادی کشور در گرو این امر است لذا در این راستا سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد این ناوگان طراحی و عملیاتی شده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین بیان کرد:دراین سامانه دستگاهی بر هر اتوبوس نصب شده و از طریق این دستگاه ارتباط پایداری با خودرو برقرار می شود.

    شعبانی اضافه کرد: این دستگاه مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره ای ردیابی (GPS,GLONASS, GALILEO) است و از این طریق موقعیت خودرو با بیشترین دقت و سرعت محاسبه می شود.

    وی تصریح کرد:تاپایان خرداد ماه جاری با نصب سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بر روی اتوبوس های عمومی بین شهری قزوین دوربینی بالای سر راننده نصب شده و تمام حرکات راننده از جمله گفتگو با موبایل و یا خوردن در حین رانندگی و دیگر تخلفات را ضبط می کند.

    به گفته شعبانی با نصب این سیستم دیگر نیازی نیست که راننده در هر ایستگاه پلیس راه توقف کرده و موجب معطل شدن مسافران شود زیرا تمام حرکات راننده در بین راه در این سامانه ضبط می شود و قبل از اینکه راننده به پاسگاه برسد بر روی مانیتورینگ ایستگاه پلیس در صورت هر گونه تخلف اتوبوس موارد ضبط و مشاهده می شود و پلیس می تواند راننده را متوقف کند.

    وی اظهارامیدواری کرد با اجرای این طرح ضمن تامین آرامش بیشتر برای مسافران از تخلف رانندگان نیز جلوگیری شود.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو