فونیکسریمکسبهتام

Maserati Quattroporte

اشراف زاده شرّ تورینی

عصر خودرو: کواتروپورته ...، به ایتالیایی، چهار درب معنی می شود و کافی است پیشوند مازراتی همراه آن باشد تا تبدیل شود به یکی از هیجان‌انگیز ترین نام ها در قلمروی که هیجان، همیشه زیر سایه پرستیژ، وقار و راحتی بوده.

اشراف زاده شرّ تورینی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰
  • اشراف زاده شرّ تورینی
  • اشراف زاده شرّ تورینی
  • اشراف زاده شرّ تورینی
  • اشراف زاده شرّ تورینی
  • اشراف زاده شرّ تورینی
  • اشراف زاده شرّ تورینی
  • اشراف زاده شرّ تورینی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، نسل قبل کواتروپورته به عنوان یکی از سریع ترین و اسپرتی ترین سدان های فول‌سایز لوکس دوره خود، به شهرت چشمگیری رسید اما آنقدر در تازه و به‌روز نگه داشتن آن تعلل شد که رفته رفته با همان شهرت آغازین سال های هزاره سوم، به فراموشی سپرده شد. کواتروپورته نسل شش که در آغازین روز های سال 2013 معرفی شد، نقطه آغاز استراتژی رشد جاه‌طلبانه مازراتی با هدف فروش سالانه 75 هزار دستگاه تا سال 2018 است. و این در حالی است که فروش سال 2012 این برند، کمی بیشتر از 6.000 دستگاه بوده!
ابعاد 5.262×2.100×1.481 میلیمتری و فاصله 3.171 میلیمتری بین دو محور، این اشرافزاده شر تورینی را دقیقا در کنار اتاق لانگ مرسدس S کلاس قرار می دهد، اما با DNA طراحی برگرفته از گرن‌توریزمو دلفریب مازراتی، ژست مهیج تری دارد، مطابق با ماهیت و میراث اسپرتی مازراتی. البته این هیجان، صرفا بصری هم نیست؛ حتی در مدل پایه که از موتور V6 3.0 لیتری توئین‌توربو 330 اسب‌بخاری متصل به گیربکس 8 سرعته اتومات نیرو می گیرد و با شتاب 5.6 ثانیه، توان دستیابی به حداکثر سرعتی برابر با 263 کیلومتر در ساعت را دارد، هیجان‌سازی اولویت اول این سدان اسپرت مجلل ایتالیایی است. این مقادیر را ناچیز می دانید، کواتروپورته S از همین پیشرانه، 410 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور می گیرد که برای صفر تا صد 5.1 ثانیه و حداکثر سرعت 285 کیلومتر در ساعت کفایت می کند. تند و تیز تر از کواتروپورته S نیز مدل چهارچرخ متحرک آن با پسوند SQ4 است که با همین سطح قدرت، اما به لطف کشش بیشتر چهار چرخ، 4.9 ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت فاصله دارد. قدرتمندترین و سریع ترین عضو این خانواده نیز کواتروپورته GTS با نیروگاه V8 3.6 لیتری توئین‌توربو است که 530 اسب وحشی را پشت‌ نیزه سه‌دَم مازراتی زنجیر کرده. با 650 نیوتن‌متر گشتاور این نیروگاه که در حالت اووربوست، به مرز 710 نیز می رسد، کواتروپورته GTS تنها 4.7 ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت فاصله دارد و می تواند تا 307 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. و البته به این پیشرانه های قدرتمند، اضافه کنید شاسی و فنربندی اسپرتی و عملکرد محوری را که در کنار توزیع وزن بی‌نقض 50/50 روی محور های جلو و عقب، به ارتقاء هرچه مانورپذیری کواتروپورته کمک می کنند.
ماهیت اسپرتی کواتروپورته در پس گستره چرم و چوب و تزئینات فلزی نیز کاملا مشهود است، البته با این تفاوت که اینجا، اولویت با راحتی است، مخصوصا برای سرنشینان عقب که به لطف افزایش طول بدنه و به طبع آن، فاصله بین دو محور به نسبت نسل قبل، حال فضای به مراتب بیشتری در اختیار دارند. صندلی های برقی گود رفته جلو با گرمکن، قابلیت تنظیم در 12 جهت و 2 حافظه تنظیمات صندلی راننده، صندلی های مجهز به گرمکن عقب با قابلیت تنظیم برقی فاصله از صندلی جلو، سایبان های برقی شیشه های جانبی عقب و شیشه عقب، سیستم صوتی 900 وات هارمن‌کاردن با 10 بلندگو، سیستم اطلاعات و سرگرمی Maserati Touch Control با صفحه نمایش لمسی 8.4 اینچی، نویگیشن و کروزکنترل فعال، صفحه نمایش 7 اینچی TFT در میان گیج های آنالوگ دوربین دید عقب، پشت فرمان و تهویه مطبوع خودکار با کنترل دو منطقه ای از جمله امکانات استانداردی هستند که برای کواتروپورته 2016 در نظر گرفته شده اما بصورت آپشنال، گزینه هایی همچون سیستم صوتی پیشرفته تر Bowers&Wilkins با 15 بلندگو، دو صندلی برقی مجزای عقب با گرمکن و سردکن، سیستم سرگرمی سرنشینان عقب با دو تبلت تاشو 10.2 اینچی و سیستم تهویه با کنترل چهار منطقه ای را نیز می توان به این لیست اضافه کرد.
کواتروپورته در ایتالیا، بسته به نوع پیشرانه، قیمت پایه 100 تا 142 هزار یورویی دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو