فونیکسریمکسبهتام

آزادسازی قیمت دو خودرو، دستوری نبود

عصر خودرو- شورای رقابت طی حدود چهار سال فعالیت در زمینه قیمت‌گذاری خودرو بارها متهم به هماهنگی با خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعیین قیمت خودرو شده است تا جایی که برخی رسانه‌ها این شورا را شورای رفاقت می‌خواندند.

آزادسازی قیمت دو خودرو، دستوری نبود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هر چند مسوولان پیشین و جدید این شورا بارها تاکید کرده‌اند که قیمت‌گذاری خودرو تنها براساس فرمول ابداعی شورای رقابت صورت می‌گیرد و هیچ توصیه‌ای در قیمت‌گذاری خودرو مورد پذیرش نیست با این حال برخی کارشناسان خودرو معتقدند که این شورا در تصمیم‌گیری‌های خود بدون در نظر گرفتن شرایط خودروسازان و همچنین بازار، نمی‌تواند قیمت‌گذاری را به سمتی سوق دهد که به ضرر هر دو آنها تمام شود.

    به‌عنوان مثال شورای رقابت سال گذشته و همزمان با رکود فراگیر بازار، قیمت‌گذاری را به بهانه اتمام دوره این شورا مسکوت گذاشت. در هر صورت فراز و نشیب‌ها و همچنین اظهارات بعضا متناقص برخی مسوولان شورای رقابت چند سالی است که شائبه هماهنگی تولیدکنندگان خودرو و این شورا را شکل داده است، اما با آزاد سازی قیمت دو خودرو در سال جاری توسط شورای رقابت باز هم حرف و حدیث‌ها در مورد این ارتباط تنگاتنگ در برخی رسانه‌ها دیده شد؛ به‌طوری‌که چندی پیش خبرگزاری فارس در ادعایی عنوان کرد که شورای رقابت پس از آزادسازی قیمت تندر اتوماتیک و دنا، گام بزرگ‌تری برای آزادسازی قیمت سایر خودروها نیز برداشته و با وجود مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر انحصاری بودن بازار خودرو، این مصوبه را نقض کرده و قدم به قدم در حال آزادسازی قیمت همه خودروها است. هر چند شورای رقابت در مقابل این ادعا سکوت اختیار کرد، اما روز گذشته محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری در مورد احتمال آزادسازی قیمت خودروهای داخلی تصریح کرد: هیچ دستوری در این زمینه به شورای رقابت نداده‌ایم و شورای رقابت فقط قیمت دو نوع خودرو را آزاد کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم