فونیکسریمکسبهتام

مشاور انجمن خودروسازان:

کاهش دخالت پلیس در صنعت خودرو

شورای رقابت را چه به کیفیت و بهره‌وری؟

عصر خودرو- مشاور انجمن خودروسازان از کاهش دخالت پلیس در صنعت خودروسازی ایران خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در دور جدید مدیریت خود از دخالت در اموری که به آن تخصص ندارد، خودداری کرده است.

کاهش دخالت پلیس در صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادنیوز، داوود میرخانی‌رشتی گفت: متاسفانه در سال های گذشته پلیس با اعمال نظر و دخالت‌هایی در صنعت خودرو ناخواسته باعث می‌شد، تصادفات جاده‌ای به گردن خودروسازان بیافتد و صنعت خودرو نزد افکار عمومی تخریب شود اما امروز می‌بینیم که با روی کار آمدن مدیریت جدید در راس نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، این دخالت‌ها به کمترین سطح خود رسیده است.

    او افزود: تمام حرف ما این بوده که فقط سازمان ملی استاندارد که متولی اعمال استانداردهای خودرو و نظارت بر اجرای آن است، مجاز بوده تا در مورد استاندارد خودروهای ساخت داخل سخن به میان آورد و نهادهای دیگر نباید در این رابطه به خودروسازان فشار آورند.

    مدیرعامل ایران خودرو در دهه 60 افزود: ارائه نظرات گوناگون از سوی پلیس در سال‌های گذشته این تصویر را به وجود آورده که انگار تمام تصادفاتی که در کشور رخ می‌دهد به خاطر کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل است و کمتر به عوامل انسانی، جاده ای و فرهنگی اشاره شده، اما امروز می‌بینیم که خوشبختانه پلیس سعی کرده تا از ارائه نظرات غیر مرتبط با وظایف اصلی خود خودداری کند.

    میرخانی‌رشتی افزود: صنعت خودرو ایران به اندازه‌ای از بلوغ رسیده که نیازمند تعریف و تمجید نیست اما این صنعت نباید بازیچه اظهارات غیرتخصصی برخی مدیران نظامی و یا اجرایی کشور شود.

    او گفت: یکی از مشکلات صنعت خودرو کشور همین دخالت‌های نابجاست به طوری که هر نهادی خود را موظف می‌داند تا در مورد این صنعت به ارائه اظهار نظر بپردازد. اخیرا نیز شورای رقابت برای خود وظیفه جدیدی تعیین کرده و در امور کیفی و بهره‌وری خودروسازان خود را صاحب نظر دانسته است در حالی‌که این شورا موظف است فضا را برای رقابتی کردن اقتصاد ایران مهیا کند.

    میرخانی افزود: بهتر است تا شورای رقابت از طرز تفکر جدید حاکم بر پلیس عبرت گیرد و با اعمال نظرهایی که در شرح وظایف او نیست از دخالت‌های غیرتخصصی در این صنعت پرهیز کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو