فونیکسریمکسبهتام

در واکنش به برخی شایعات مطرح شد؛

کنترل استانداردهای خودروهای وارداتی به بوشهر

عصر خودرو- اداره‌کل استاندارد استان بوشهر در گزارشی، وضعیت خودروهای وارداتی که دارای مه‌شکن هستند را تشریح کرد.

کنترل استانداردهای خودروهای وارداتی به بوشهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، اداره‌کل استاندارد استان بوشهر در گزارشی در ارتباط با شایعه‌ای در مورد مه‌شکن خودروهای وارداتی در بوشهر اعلام کرد: خودرو در مرز ورود، با استانداردهای 55 گانه کنترل می‌شود، یکی از این الزامات وجود چراغ مه‌شکن عقب است که برخی از خودروهای وارداتی فاقدآن هستند و با الزامات 55 گانه فنی استاندارد مغایر است.

    در این گزارش آمده است: اخیراً در برخی رسانه‌ها شایع شده است که این خودروها دارای مه شکن هوشمند هستند؛ به‌منظور تنویر افکار عمومی، لازم است موارد ذیل به اطلاع همشهریان رسانده شود:

    1 ـ بسیاری از جاده‌های کشور ما در طول سال دارای مه‌آلودگی هستند، بنابراین وجود مه‌شکن امری ضروری و عدم وجود آن، جزء نواقص فنی به‌حساب می‌آید و این متناسب با شرایط جوی کشور ما، الزامی است در حالی که ممکن است برای برخی کشورها الزامی نباشد.

    2 ـ کارخانه‌های تولیدی خودرو متناسب با سفارش خریدار، خودروهای با امکانات مختلف تولید می‌کنند که از جمله آن دارا بودن یا نبودن مه‌شکن است، خودروهای سفارش کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بنا به سفارش آنها، فاقد مه‌شکن هستند در حالی که همان مدل‌ها برای کشورهای اروپایی دارای مه‌شکن است اما متأسفانه واردکنندگان خودرو به دلیل قیمت پایین‌تر خودروهای تولیدی برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس (قیمت اندکی پایین‌تر است) این نوع را که فاقد مه‌شکن است وارد می‌کنند.

    3 ـ این خودروها دارای مشخصات فنی و دفترچه‌های راهنما و سایر مشخصات تولید هستند که برخی از آنها حتی توسط نمایندگی‌های مجاز وارد شده و خاص و منحصر به استان بوشهر نیست، از نظر علمی و فنی محال است که دارای امکانات مه‌شکن باشد و در دفترچه مشخصات فنی نباشد، ضمن اینکه این خودروها توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت‌شده فنی، بازدید و وجود نقص تأیید شده است، اصلاح نقص هم با نصب مه‌شکن آزمون شده به‌گونه‌ای که در سیستم ماشین اختلالی ایجاد نکند و در آزمون‌های EMC مطابقت آن اعلام شده باشد، صورت می‌گیرد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، اداره‌کل استاندارد استان بوشهر تاکید کرده است که نصب مه‌شکن باید زیر نظر نمایندگی مجاز (که حتی ارتفاع نصب، نوع سیم و نوع مه شکن به آنها اعلام شده) صورت گیرد. در صورتی که وارد‌کننده‌ای پس از واردات خودرو اقدام به باز کردن مه‌شکن کند، مشابه این است که پس از ترخیص خودرو، اقدام به باز کردن کمربند ایمنی کند که این نقص است و در صورت مشاهده، خودرو باید توسط پلیس راه متوقف شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط