فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۵۶۴»

۲ پمپ‌بنزین پردرآمد تهران کدام‌اند؟

عصر خودرو- مدیر عامل پیشین شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران گفت: همگان فکر می‌کنند که پمپ بنزین‌داری و ایجاد جایگاه سوخت شغلی پردرآمد است اما با توجه به اینکه قیمت زمین در کلان‌شهرها بالاست جایگاه‌هایی که روزانه زیر ۴۰ هزار لیتر فروش بنزین داشته باشند عملا غیراقتصادی به شمار می‌آیند.

۲ پمپ‌بنزین پردرآمد تهران کدام‌اند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادنیوز، علی‌اکبر دربندی گفت: امروزه جایگاه‌هایی در تهران و سایر شهرهای بزرگ را می‌توان موفق و سودده دانست که روزانه 250 هزار لیتر بنزین را به فروش برساند. طبیعتا چنین جایگاهی دارای قدرت اقتصادی خواهد شد و برایش صرف می‌کند که به کسب وکار خود ادامه دارد.

    مدیر عامل پیشین شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران گفت: جایگاه‌های عرضه بنزین در بزرگراه یادگار امام و ابتدای ولنجک در تهران چنین وضعی را دارند و قادرند تا ماهانه درآمد مناسبی را داشته باشند و از پس هزینه‌های جاری خود بر بیایند.

    او افزود: در جایگاه‌داری کسانی ناموفق هستند که نتوانند به اندازه کافی درآمدزایی داشته باشند و این جایگاه‌ها سه ویژگی دارند. نخست آنکه نتوانند روزانه بیش از 40 هزار لیتر بنزین را به فروش برسانند. دوم هم اینکه در نقاطی قرار گرفته باشند که تراکم پمپ بنزین ها در آنجا بالاست و سوم هم اینکه زمین مورد نظر خود را با قیمت بالایی خریداری کرده باشند.

    دربندی گفت: آنها در این بازار نمی‌توانند بازیگر اقتصادی موفقی باشند چرا که درآمدشان به زیر 40 میلیون تومان در ماه نمی‌رسد که این مبلغ ناچیز بوده و کفاف هزینه‌های جاری جایگاه را نمی‌دهد.

    در حال حاضر ساخت جایگاه‌های بزرگ و لوکس عرضه‌کننده بنزین در ایران توجیه اقتصادی ندارد و شرکت‌هایی اقدام به این کار می‌کنند که یا پروژه‌های بزرگ را در دست احداث دارند و ایجاد این واحدها را به نوعی جزو مسوولیت‌های اجتماعی و یا تبلیغات خود می‌دانند و یا اینکه به طور غیر مستقیم به دولت وابسته‌اند.

    او افزود: با توجه به گران بودن زمین در تهران کلان شهرها دیده می‌شود که در نقاط پرتردد به اندازه کافی جایگاه سوخت وجود ندارد به عنوان مثال ‌می‌توان به اتوبان شهید چمران تهران اشاره کرد که با توجه به تردد بالایی که در آن صورت می‌گیرد، جایگاه‌های سوخت به اندازه کافی در آن وجود ندارد چرا که زمین‌های اطراف این اتوبان بسیار گران است و بخش خصوصی به راحتی نمی‌تواند ریسک سرمایه گذاری برای ایجاد جایگاه در چنین مناطقی را بپذیرد.

    دربندی تصریح کرد: طبیعی است دریافت کارمزد 40 تومانی به ازای فروش هر لیتر بنزین و کارمزد 15 تومان به ازای فروش هر لیتر گازوئیل انگیزه‌ای را برای ادامه کار در نزد بخش خصوصی به وجود نخواهد آورد. از سویی دیگر هزینه های تعمیر و نگهداری پمپ‌بنزین‌ها بالاست و آن‌ها مجبورند هر چند وقت یکبار مبالغ زیادی را صرف تعویض قطعات خود کنند تا استانداردهای لازم پاس شود.

    او افزود: علاوه بر این، پدیده بخار بنزین هم خود معضل دیگری است که پمپ بنزین ها با آن درگیر هستند و روزانه حجم قابل توجهی از سوخت خود را از دست می‌دهند و خسارت می‌بینند که در این میان کمک دولت برای جبران ضرر و زیان ناشی از این پدیده ضروری به نظر می رسد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو