فونیکسریمکسبهتام

تبدیل ایران به پایگاه ساخت قطعات برای اروپا

عصر خودرو- پس از اتفاق‌های خوبی که اواخر سال گذشته افتاد بسیاری از موانع توسعه صنعت خودرو رفع شدند و با شرایطی که ایجاد شده خوشبختانه روند مذاکرات بهبود یافته است.

تبدیل ایران به پایگاه ساخت قطعات برای اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، البته مباحث اقتصادی نیاز به آرامش در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی دارد و به‌طور قطع تلاطم‌های اقتصادی در یک کشور برای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد.
    روندی که دولت در سال گذشته طی کرد و بسترسازی که در سال 93 ایجاد شد، منجر به اعتمادسازی شد. چنانچه در چند ماه آینده مسیر مبادلات کالا و سرمایه‌گذاری تسهیل شود انتظار می‌رود تا پایان سال 95 آثار این حرکت‌ها به‌تدریج دیده شود. البته با اجرای برجام روند توسط صنعت خودرو و قطعه‌سازی آغاز شد و از بسیاری فرصت‌ها استفاده کرد اما این حرکت باید سرعت بیشتری بگیرد. پس از برجام هیات‌های اقتصادی و صنعتی زیادی به ایران وارد شدند و چندین هیات نیز به کشورهای اروپایی سفر کردند که برخی از آنها نیز منجر به تفاهمنامه شد نظیر تفاهمنامه‌هایی که با ترکیه، هندوستان، آلمان و انگلستان امضا شد که آخرین آنها در اوایل امسال با اتریش به عنوان بزرگترین شبکه اختصاصی اروپا بود. همچنین کمیته مشترک به منظور تسهیل ارتباط شرکت‌های قطعه‌سازی ایران و اتریش تشکیل شد که تفاهمنامه با این کشور، محورهای تعریف شده‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، برگزاری کنفرانس‌های مشترک برای اطلاع از ظرفیت‌های بین دو کشور در جریان همکاری‌ها، ورود به بازارهای صادراتی، بسترسازی برای مشارکت در سرمایه‌گذاری در ایران و تسهیل ارتباط بین شرکت‌های قطعه‌سازی ایرانی و اتریشی و انتقال دانش فنی و فناوری دارد.
    در حال حاضر بستر این فعالیت‌ها فراهم شده است و در این راستا با برخی شرکت‌ها مذاکراتی انجام شده و هیات‌های مختلف هم در حال رفت‌وآمد هستند. انتظار می‌رود که موانع به‌طور کامل برداشته شود و در حوزه قطعه‌سازی که بخش مهمی از صنعت قطعه‌سازی کشور است حرکت‌های اساسی و بنیادی را داشته باشیم. به‌ویژه اینکه با توجه به محصولات جدیدی که در دست تولید شرکت‌های خودروسازی قرار گرفته، امید است ورود آنها به بازار سرعت گیرد چرا که با توجه به برنامه تولید خودروهای روزآمد نیازمند همکاری‌های بیشتر شرکت‌های ایرانی و اروپایی هستند.
    نکته مهم در تفاهمنامه صنعت قطعه‌سازی ایران با اتریش، بسترسازی برای حضور قطعه‌سازان ایرانی با توانمندی و ظرفیت بالا برای ورود به بازارهای جهانی است تا از طریق شبکه شرکت‌های اتریشی به بازار جهانی وارد شوند. البته ابتدا در قالب همکاری بین دو شرکت بوده و در ادامه ایران می‌تواند به پایگاه تولید و ساخت قطعات برای اروپا تبدیل شود.

    ساسان قربانی/دبیر انجمن قطعه‌سازان

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو