فونیکسریمکسبهتام

اولین خودرو کاملا خودران ولوو تا ۴ سال دیگر می‌آید

به گزارش عصر خودرو: ولوو قصد دارد قصد دارد اولین خودرو خودران خود را ظرف چهار سال آینده روانه بازار کند.

اولین خودرو کاملا خودران ولوو تا ۴ سال دیگر می‌آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰
  • اولین خودرو کاملا خودران ولوو تا 4 سال دیگر می‌آید
  • اولین خودروی کاملا خودران ولوو تا 4 سال دیگر می‌آید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تک اینسایدر، این شرکت مدعی است که فن آوری خودران این شرکت بسیار پیشرفته تر از فن آوری مشابه از سوی دیگر خودروسازان خواهد بود.

اریک کوئلینگ مدیرارشد بخش فن آوریهای ایمنی و حفاظت از راننده در ولوو گفت: موضوعی که منحصربفرد است اینست که ما واقعا سعی داریم این فن آوری را در دنیای واقعیت مستقر کنیم. وقتی از این موضوع صحبت می‌کنم منظورم خودروهای خودرانی است که به راننده اجازه می‌دهند پشت فرمان هر کار دیگری غیر از رانندگی انجام دهد و حتی بخوابد.

به عبارت دیگر اولین خودرو خودران ولوو نیازی ندارد که یک راننده روی آن نظارت داشته باشد. راننده قادر خواهد بود هنگامی که خودرو در حال حرکت است فعالیت دیگری انجام دهد. بعلاوه این خودرو طوری طراحی شده که با هر وضعیتی سازگار می‌شود.

در حال حاضر تعدادی از خودروسازان خودروهایی را با سیستم های نیمه خودران می‌فروشند به این معنی که خودرو تحت شرایط خاصی می‌تواند به طور اتوماتیک خود را هدایت کند. اما در حال حاضر تمام خودروهای دارای قابلیت های خودران هنوز برای اجتناب از تصادف در برخی شرایط به نظارت و مداخله انسان نیاز دارند.

برای مثال قابلیت اتو پایلوت تسلا خودروهای این شرکت را قادر می سازد در بزرگراه که علائم مشخصی در مسیر وجود دارد به طور خودکار رانده شود. البته راننده باید همچنان مراقب باشد تا در صورت بروز وضعیتی که خودرو نداند چه کار کند، خودرو را هدایت کند.

ولوو قصد دارد در سال 2017 سیستمی مشابه اتوپایلوت را معرفی کند اما کوئلینگ گفت تا سال 2020 فن‌آوری خودران ولوو آنقدر پیشرفت خواهد کرد که به هیچ نظارتی نیاز نخواهد بود و راننده می‌تواند در عوض فعالیت دیگری را پشت فرمان انجام دهد.

در حالیکه بسیاری از خودروسازان وعده عرضه سیستم‌های خودران را تا سال 2020 داده اند اما هنوز هیچ کدام قول نداده اند که به نظارت راننده هیچ نیازی نخواهد بود.

ولوو برای نیل به این هدف بلندپروازانه در حال شروع برنامه ای موسوم به "من را بران"(Drive Me) در سال آینده در گوتنبرگ سوئد، لندن و برخی شهرهای منتخب چین است. براساس این طرح 100 مشتری عادی در هر شهر پشت فرمان خودروهای خودران ولوو خواهند نشست.

این مشتریان باید در حالت خودران روی خودرو نظارت داشته باشند ولی اطلاعات جمع شده حین تست به ولوو کمک می‌کند به توسعه خودروهای واقعا خودران نزدیک تر شود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو