فونیکسریمکسبهتام

درآمد فولکس واگن در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت

عصر خودرو- تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز امروز (سه شنبه) خبر داد که تبعات سوء جنجال دستکاری نرم‌افزارهای کنترل ‌کننده آلاینده خودروهای تولیدی شرکت فولکس واگن که بر شهرت و ثروت این شرکت تاثیر منفی گذاشته منجر به کاهش درآمد عملیاتی ۵ درصدی این شرکت در سال ۲۰۱۶ خواهد شد.

درآمد فولکس واگن در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، فولکس واگن گزارش داده که سود بدون احتساب مالیات این شرکت در سه ماهه اول امسال 2.4 میلیارد پوند بوده که نسبت به دوره مشابه سال 2015 به میزان 19.3درصد افت کرده است.
    درآمد عملیاتی این خودروساز بحران زده نیز در سه ماهه اول سال 2016 با 3.4درصد کاهش به 37.8 میلیارد پوند رسید.
    با وجود اینکه مدیریت این شرکت اعلام کرده که توانسته تبعات سوء ناشی از جنجال اخیر را کنترل کند ولی فولکس واگن کماکان هشدار می دهد که درآمدهای عملیاتی سال 2016 به میزان 5درصد نسبت به سال 2015 کاهش می یابد.
    فروش خودروهای فولکس واگن در سه ماهه اول سال 2016، 4.3درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
    از میان زیر مجموعه های بزرگترین خودروساز جهان، میزان فروش آئودی ثابت ماند، فروش بنتلی 30درصد کاهش یافت ولی پورشه توانست 16درصد بر فروش خود بیفزاید.
    بر اساس این گزارش، شرکت فولکس واگن 80 میلیون پوند برای جایگزینی ایربگ های ساخت شرکت تاکاتا که احتمال خرابی آنها می رود اختصاص داده است.
    علاوه بر این، 12 میلیارد پوند نیز برای جبران جریمه ناشی از جنجال دستکاری نرم افزار کنترل کننده آلاینده 11میلیون خودرو تخصیص یافته است.
    از سال گذشته میلادی و پس از آنکه افشا شد شرکت خودروساز فولکس واگن نرم‌افزارهای کنترل ‌کننده آلاینده‌ را دستکاری کرده است، این شرکت در معرض جریمه‌های چند ‏میلیارد دلاری قرار گرفت. در مجموع بیش از 11 میلیون خودروی فولکس واگن مجهز به این نرم‌ افزار ‏دستکاری ‌شده در سراسر جهان هستند.‏

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم