فونیکسریمکسبهتام

حضور مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت:

نخستین نمایشگاه بین‌المللی AMB در کشور آغاز به کار کرد

عصر خودرو- نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی ماشین‌سازی، ماشین‌ابزار و فلزکاری (AMB) صبح امروز آغاز به کار کرد.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی AMB در کشور آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی ماشین‌سازی، ماشین‌ابزار و فلزکاری (AMB) صبح امروز در محل نمایشگاه های بوستان گفت و گو آغاز به کار کرد.
    بر اساس این گزارش امیرحسین شیروی ،مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات  وزارت صنعت معدن و تجارت در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار عصر ساختمان در خصوص شرایط برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به این که از قبل هماهنگی هایی با برگزار کنندگان داشتیم؛ نمایشگاه در حد انتظاراتمان برگزار شده و شرکت های بزرگی از کشورهای اروپایی به خصوص آلمان حضور پیدا کرده اند.
    شیروی افزود: چند سالی است در زمینه ماشین آلات تولید دچار ضعف شده ایم و به دلیل تحریم ها ناچار با شرکت های درجه دو و درجه سه همکاری داشتیم. اکنون وقت آن است که این عقب ماندگی ها را جبران کنیم. به نظرم این نمایشگاه  کمک مهمی به تولیدکنندگان ما می کند و اگر بتوانند با تولیدکنندگان ماشین ابزار ما به توافق برسند قطعا شرایط تولید کشور بهتر می شود.
    مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که نمایشگاه AMB یکی از بزرگترین نمایشگاه های بین المللی بوده و قرار است از این به بعد هر سال در محل نمایشگاه های بین المللی با کیفیت بیشتر برگزار شود؛ اظهار داشت: امسال به دلیل این که موفق به برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی نشدیم شرکت های حاضر نتوانستند بسیاری از ماشین آلات خود را به دلیل کمبود جا وارد کنند و در سال های آتی این مشکل برطرف خواهد شد.
    وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار عصر ساختمان در خصوص این که آیا شرکت های حاضر فقط به دنبال فروش محصولات خود هستند یا به دنبال سرمایه گذاری های مشترک هستید؛ گفت: شرکت های حاضر بیشتر به دنبال معرفی برند و محصولات خود هستند و این هنر ماست که آن ها را به سمت سرمایه گذاری های مشترک و سرمایه گذاری در داخل سوق دهیم.
    شیروی با بیان این که در این زمینه حتی مونتاژ خالی هم ارزش افزوده دارد؛ تصریح کرد: تا کنون در حوزه ماشین آلات صادرات نداشته ایم اما در صورتی که با این شرکت های بزرگ به توافق برسیم پتانسل های لازم برای صادارت محصولات را نیز به دست می آوریم. از سویی ایران تنها کشور امن منطقه است و این شرکت ها علاقه ایی ندارند؛ مستقیما با افغانستان و عراق وارد معامله شوند بنابراین انگیزه خوبی برای حضور در ایران دارند.
    لازم به ذکر است این نمایشگاه تا 12 خرداد دایر است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو