فونیکسریمکسبهتام

مقررات آلایندگی سختگیرانه تر از یورو ۵ در چین به اجرا درمی آید

عصر خودرو- چین ظرف شش روز آینده تغییران گسترده ای را در استانداردهای آلایندگی ایجاد خواهد کرد به امید اینکه آلودگی شدید هوا در این کشور کاهش یابد.

مقررات آلایندگی سختگیرانه تر از یورو ۵ در چین به اجرا درمی آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از لفتلین نیوز، چین در ژانویه 2017 قانون سراسری آلایندگی موسوم به 5 را به اجرا در خواهد آورد. این مقررات معادل استانداردهای یورو پنج اتحادیه اروپا برای خودروهای بنزینی و دیزلی است که در سال 2008 در اروپا به اجرا درآمدند. در حال حاضر قانون ملی 5 تنها در شهرهای ساحلی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. 

    بعلاوه به گزارش رویترز، پکن به عنوان پایتخت حتی استانداردهای سخت گیرانه تری را در ژانویه آینده به اجرا درخواهد آورد.

    مقررات 6 پکن حتی در زمینه انتشار گوگرد، بنزن و برخی هیدروکربنها سختگیرانه تر از یورو 5 است و انتظار می رود آلایندگی مضر در این شهر را تا 15 الی 20 کاهش دهد. به علاوه مسئولان پکن می گویند که 400 هزار دستگاه کامیون و اتوبوس سبک قدیمی و آلاینده را از رده خارج خواهند کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط