فونیکسریمکسبهتام

تنها یک مورد کاهش نسب به سال ۹۴

هدف کاهش ۱۰درصدی تلفات تصادفات نوروز ۹۵رنگ باخت

عصر خودرو- بررسی آمارهای سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد، تعداد تلفات تصادفات رانندگی در نوروز سال ۱۳۹۵، نسبت به نوروز سال ۱۳۹۴ تنها یک مورد کاهش داشته است.

هدف کاهش ۱۰درصدی تلفات تصادفات نوروز ۹۵رنگ باخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، علیرغم اعلام چندباره کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی در نوروز سال 1395، بررسی آمارهای سازمان پزشکی قانونی که روز گذشته منتشر شد نشان می دهد تلفات تصادفات رانندگی نوروز تنها یک مورد نسبت به سال 1394 کاهش یافته است. براساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی در نوروز سال 1395، تعداد 967 نفر در نوروز امسال جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند. اما این آمار در نوروز 1394 968 کشته بود که نشان می دهد در سال 1395 نسبت به سال 1394 تنها یک نفر کمتر جان خود را از دست داده است. 


    اعلام رسمی این آمار از سوی سازمان پزشکی قانونی در شرایطی است که مسئولان پلیس راهور در روزهای پایانی نوروز امسال خبر از کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی داده بودند. اما مبنای اختلاف این آمار را می توان در چند مورد اصلی جست. اول اینکه مبنای آمار پلیس راهور گزارش هایی از صحنه حادثه و مرگ سرنشینان در صحنه تصادفات است. علاوه بر این پلیس برخی از مصدومان را که پس از تصادفات به اورژانس بیمارستان ها برده می شوند را مورد بررسی قرار نمی دهد و برخی از آنان به دلیل عوارض مصدومیت های خود بعد از مدت ها فوت می کنند.

    اما با توجه به اعزام الزامی متوفیان در تصادفات رانندگی از سوی بیمارستان ها به مراکز پزشکی قانونی و بررسی دقیق تر این سازمان به طور قطع آمار سازمان پزشکی قانونی نسبت به آمار پلیس دقیق تر وقابل استناد تر است.
با این حال بررسی کلی تصادفات رانندگی طی 8 سال اخیر نشان می دهد، کشور از سال 1388 تا 1395 با کاهش محسوسی در تلفات رانندگی مواجه شده است.

    به طوریکه در سال های 1388، 1389 و 1390 به ترتیب بیش از 1368، 1391و 1332 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند. پس از آن کشور در سال 1391 با کاهش محسوسی در تلفات تصادفات رانندگی مواجه شد. به طوریکه در این سال تعداد کشته ها به 1141 رسید و بعدها در سال 1394 تعداد کشته ها سه رقمی شد و به 968 نفر رسید.

    نمودار یک؛ در نمودار زیر تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی در ایام نوروز طی 8 سال اخیر را مشاهده کنید

    علاوه بر این بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی بیشترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای 7 فروردین (72 نفر)، پنج فروردین(65 نفر) و 27 اسفند(60 نفر) وکمترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای چهاردهم فروردین (23 نفر) و 15 فروردین (32 نفر) رخ داده اند.

    همچنین استان‌های فارس( 86 نفر)و خوزستان(69 نفر) بیشترین و استان‌های زنجان (6 نفر) و ایلام (9 نفر) کمترین تعداد کشته های ناشی از تصادف را داشته اند. بیشترین درصد افزایش در مرگ های ناشی از تصادفات مربوط به ایام نوروزامسال نسبت به سال گذشته در استان‌های بوشهر(175درصد) و گلستان(125 درصد) و بیشترین کاهش مربوط به استان‌های زنجان (71.4 درصد) و ایلام (40 درصد) بوده است.

    در جدول زیر تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی در نوروز امسال را مشاهده کنید؛

    در نمودار زیر درصد کشته شدگان حوادث رانندگی براساس سن متوفیان را مشاهده کنید

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو