فونیکسریمکسبهتام

پیاده روهای کنگاور در اشغال خودروها

عصر خودرو- شماری از مردم کنگاور از پارک شدن خودروها در پیاده روها و گذرگاه های سطح شهر به عنوان سد معبر و نقض حقوق شهروندی یاد کرده و اظهار داشتند: پیاده روها محل پارک خودرو نیست و متولیان امر به ویژه راهنمایی و رانندگی باید نسبت به این موضوع توجه جدی تری داشته باشند.

پیاده روهای کنگاور در اشغال خودروها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شماری از شهروندان کنگاوری  از پارک شدن خودروها در مسیرهای آمد و شد عابرین پیاده ابراز نارضایتی کرده و افزودند: این موضوع کم کم به یک عادت و فرهنگ بدل شده و در صورت تداوم بی توجهی به به یک معضل اساسی تبدیل شده و تغییر این رفتار هزینه زیادی را نیز در پی خواهد داشت.
    یک شهروند کنگاوری گفت: وقتی صاحبان خودروها هنگام سبز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی، نسبت به بی توجهی عابرین معترض می شوند و با بوق های ممتد به آنها تذکر می دهند که حق عبور با وسایط نقلیه است پس چطور می توانند با پارک کردن خودرو، نقض قانون کرده و حقوق شهروندی عابرین پیاده را نادیده بگیرند.
    میثم رحمتی زاده، افزود: پارک وسایط نقلیه در معابر در مجموع خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است و افرادی که خودروهای خود را در پیاده روها پارک می کنند باید مشمول جریمه شوند تا فرهنگ 'پیاده روها محل پارک خودرو نیست' جا بیفتد.
    وی اظهار کرد: برخی صاحبان وسایط نقلیه تنها به فکر آرامش و آسایش خود هستند و برای اینکه هدایت خودرو در اختیار به داخل پارکینگ ساختمان های محل سکونت کمی زمانبر است بنابراین بهتر می بینند در پیاده روها پارک کنند که متاسفانه این مشکل رفته رفته به عادت و فرهنگ غلط مبدل می شود.
    رحمتی زاده افزود: وقتی خودروها در پیاده رو پارک می شوند به حتم عابرین به ویژه افراد سالمند در آمد و شد با مشکل مواجه شده و در صورت گذر از خیابان نیز خطر تصادف جانشان را تهدید می کند.
    یک شهروند دیگر نیز گفت: صاحبان خودروهای پارک شده در پیاده روها باید به آرامش و آسایش دیگران نیز توجه کنند چرا که این رفتار غلط ممکن است عواقب تلخ و ناگواری را برای عابرین به دنبال داشته باشد.
    حسن اسماعیلی افزود: اینکه عده ای با این عمل ناپسند حقوق شهروندی را نادیده بگیرند به هیچ وجه کار صحیحی نیست و ماموران راهنمایی و رانندگی بهتر است ساده از کنار این موضوع رد نشده و حداقل برای ایجاد نظم و انضباط تذکری به صاحب خودرو بدهند تا شاید از این تخلف حذر کند.
    تجسم افراد پیر و مسنی که به علت پارک یک خودرو در عرض پیاده ‌رو مجبور هستند به زحمت وارد خیابان شوند یا مادران جوانی که باید کالسکه بچه خود را به جای پیاده‌ رو از خیابان عبور دهند یا معلو‌لانی که باید از چند عابر دیگر بخواهند و‌یلچر آنها را برای ادامه مسیر به خیابان منتقل کند البته که هیچ تأثیری بر افرادی که مرتکب اعمالی غیر‌اخلاقی چون پارک خودرو در پیاده ‌رو می‌شوند نخواهد گذاشت.
    نباید از این نکته غافل شد که پارک خودرو در پیاده‌ رو تنها مختص رانندگان یاد شده یا مغازه ‌دارانی که پیاده ‌رو جلو مغازه خود را هم جزیی از ملک شخصی می‌دانند یا رانند‌گانی که خودرو خود را جلو درب پارکینگ منزل ولو به صورت موقت پارک می‌کنند نیست بلکه نمایشگاه‌ داران اتومبیل نیز یکی از اقشار‌ی هستند که بی ‌پروا در بسیاری از نقاط شهر دست به اشغال پیاده ‌رو برای نمایش کالای خود می‌زنند.
    در پایان باید یادآوری کرد که توقف وسیله نقلیه در پیاده ‌رو در بند اول ماده 144 آیین نامه راهنمایی و رانندگی با عنوان کد تخلف 2107 اعلام شده که برای آن جریمه‌ای معادل 400 هزار ریال در نظر گرفته شده و این مبلغ جریمه می‌تواند تأثیر خوبی در بازدارندگی از این عمل داشته باشد، از سویی این نوع جریمه‌ها محدودیت زمانی نداشته و در صورت تداوم پارک وسیله نقلیه در محل، افسران راهنمایی و رانندگی مجاز هستند در طول روز چند بار آنها را جریمه کنند.
    متاسفانه این پدیده نامناسب اجتماعی در حال گسترش است و اگر برخورد قاطع با متخلفان انجام نگیرد، مشکلات فراوانی برای شهروندان به خصوص معلولان، سالخوردگان و کودکان به وجود می آید.
    مسوولان مربوطه انتظامی شهرستان کنگاور با وجود پیگیری های خبرنگار ایرنا حاضر به پاسخگویی در این خصوص نبودند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو