فونیکسریمکسبهتام

دوچرخه برانید و پول دریافت کنید!

عصر خودرو - آقایانی که جهت تردد از منزل به بیمارستان از دوچرخه استفاده می‌کنند به ازای هر روز ۳ هزار تومان پاداش نقدی روزانه دریافت می‌کنند.

دوچرخه برانید و پول دریافت کنید!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالیکه عمر کمپین سه ‌شنبه‌های خودرو، امروز چهارم خردادماه به بیست و یکمین هفته از آغاز خود رسیده، موج حمایت از این ماجرای مردمی در اقصی نقاط کشور، شتابناک ادامه دارد.

    مدیریت بیمارستان قدس اراک با درج اطلاعیه ای  با عنوان "دوچرخه برانید و پول دریافت کنید" به همراه کارکنان خود به حمایت از پویش مردمی سه ‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته است.

    در اطلاعیه مذکور قید شده که آقایانی که جهت تردد از منزل به بیمارستان از دوچرخه استفاده کنند به ازای هر روز 3 هزار تومان پاداش نقدی روزانه از نگهبانی دریافت خواهندکرد.

    اما در جهت تحقق این امر تسهیلاتی را نیز در اختیار پرسنل مجموعه خود قرار داده، طوریکه تعاونی بیمارستان به طور اقساطی و بدون بهره دوچرخه در اختیار کارکنان قرار خواهد داد و پرسنل خانم نیز می‌توانند جهت خرید دوچرخه برای همسر و یا فرزندان خود اقدام کنند.

    ** حمایت ابتکار از سه شنبه‌های بدون خودرو

    معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یادداشت برجای گذاشته از خود ضمن حمایت از این پویش اعلام کرده‌ است که امیدوارم بتوانیم در اصلاح شیوه زندگی شهروندان و دوستی بیشتر با طبیعت مؤثر باشیم.

    وی این حرکت اجتماعی را ارزشمند دانسته و آن را سرآغازی بر اصلاح الگوی جابجایی در کلان شهرها، استفاده کمتر از خودروی شخصی و بکارگیری حمل و نقل عمومی معرفی کرده است.

    **موج سه شنبه‌های بدون خودرو به محیط بانان رسید

    پاسداران بی‌ادعای طبیعت کشورمان نیز به کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو پیوست و به استفاده از دوچرخه روی آورده اند که محیط بانی از  کردستان، یزد، کوهدشت، خراسان شمالی و قزوین ازجمله محیطبانانی هستند که به حمایت از پویش مذکور پرداخته اند.

    ** با هم از سه شنبه های بدون خودرو بنویسیم

    اتفاق دیگری که در بیست و یکمین هفته از سه شنبه های بدون خودرو افتاده، در نظر گرفتن دفتر یادداشتی در پارک پردیسان، محل استقرار سازمان حفاظت محیط زیست است تا کارکنان این مرکز، نام خود را در دفتر مذکور ثبت کرده و اعلام می‌کنند که با چه وسیله‌ای خود را به محل کار رسانده‌اند.

    ** 5 دلیل برای حمایت از سه شنبه‌های بدون خودرو

    پارک 20 دوچرخه به جای یک خودرو، 3 ساعت دوچرخه سواری در هفته باعث کاهش 50 درصدی بیماری‌های قلبی و 6 کیلو وزن می‌شود و دوچرخه‌ها در ساعت شلوغی 50درصد سریعتر از ماشین‌ها عمل می‌‌کنند.

    اگر از یک چهارم خودروها استفاده نکنیم در سال از مرگ 1100 تفر جلوگیری کرده و بسته به وزن‌مان با رکاب زدن در طول 30 دقیقه، بین 215 تا 500 کالری خواهیم سوزاند.

    ** خودرو عامل اصلی گرمایش زمین و آلودگی هوا

    وسائل نقلیه به سبب سطح بالای انتشار مواد آلاینده در محیط‌هایی با ترافیک سنگین، یک نقش مرکزی در وضعیت نامناسب هوای شهرهای بزرگ و آلودگی ایجاد می‌کنند چرا که در این آلودگی بزرگ، ذرات گردوغبار و اکسید گوگرد مهمترین مواد آلاینده هستند که به دلیل کاهش بسیار زیاد تمرکز این مواد در جو، هم اکنون به عنوان تهدیدی در جهت سلامت افراد تلقی می‌شوند.

    علاوه بر این موضوع از آنجایی که وسائل نقلیه از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند و این سوخت یکی از عواملی انتشار گاز CO2 محسوب می‌شود، به عنوان گاز گلخانه‌ای این روزها موجبات گرمایش زمین را فراهم کرده است، بنابراین همه باهم بیاییم تا با یک روز استفاده نکردن از خودروهای شخصی آسمان آبی و زمین پاک را محقق کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو