فونیکسریمکسبهتام

تصمیم جدید در راه است

اختلال در ثبت سفارش واردات خودرو

عصر خودرو- این روزها در کنار واردات خودروهای میلیاردی پای خودروهای غیر استاندارد نیز به کشورباز شده تا جاییکه این موضوع منجر به اختلال در سامانه ثبت سفارش خودرو شده است.

اختلال در ثبت سفارش واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، این روزها توپ مسئولان در زمین خودرو افتاده و هر روزخبرهای جدیدی از این بازار به گوش می رسد. برخی مسئولین دور هم جمع می شوند و قیمت خودرو را افزایش می دهند و برخی دیگر نیز بندهای بخشنامه واردات را بالا و پایین می کنند.

    بر اساس این گزارش در جدیدترین تصمیم بنا به گفته رییس انجمن واردکنندگان خودرو ثبت سفارش واردات خودرو 10 روز است که متوقف شده است و واردات خودروهای غیر استاندارد یکی از دلایل آن است.

    رییس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با میزان گفت:از ده روز گذشته ثبت سفارش واردات خودرو به دلیل مشکل در شماره شاسی بسته شد اما در تصمیم اخیر ،ثبت سفارش واردات خودرو مجددا باز شده است .

    وی ادامه داد:تصمیم بر این شده که در کمیته کارشناسی این موضوع مجددا بررسی شود تا دستورالعمل واردات خودرو بازنگری شود.

    احتشام زاد به این نکته نیز اشاره کرد که بر اساس این دستورالعمل، واردکنندگان خودرو در زمان ثبت سفارش باید شماره شاسی خودرو را اعلام کنند این در حالی است که پس از سفارش‌گذاری برای خرید خودرو، وجه آن به حساب تولید کننده واریز می‌شود و بعد از گذشت یک ماه و نیم تا 2 ماه، این خودرو‌ها به تولید می‌رسند که در آن زمان شماره شاسی آنها مشخص می‌شودو همین موضوع مشکل ایجاد کرده است.

    بر اساس این گزارش نکته قابل توجه این است که در کنار واردات انواع خودروهای میلیاردی به کشور برخی واردکنندگان از آشفته بازار واردات خودرو سوءاستفاده کرده و خودروهای غیر استاندارد نیز به کشور وارد کرده اند.

     سال ها است که مسئولان در حال بازی با توپ خودرو هستند و هر روز این توپ را به سمتی پاس می دهند با تصمیمات لحظه ای منجر به آشفتگی این بازار شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط