فونیکسریمکسبهتام

آشنایی با اهداف راه‌اندازی اتوبوس‌های BRT

عصر خودرو- BRT نوع جدید حمل و نقل عمومی محسوب نمی‌شود و در واقع خطوط پر سرعت اتوبوسرانی است که از همه امکانات و تکنولوژی‌های روز برای افزایش سرعت حرکت اتوبوس‌ها استفاده می‌شود.

آشنایی با اهداف راه‌اندازی اتوبوس‌های BRT
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: در خطوط BRT تعیین سرفاصله حرکت، نظم و انضباط اتوبوس‌ها، افزایش سرعت متوسط اتوبوس‌ها، ایمنی و مناسب سازی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها مد نظر قرار می‌گیرد و انجام چنین طرحی چیزی جز استفاده بهینه از امکانات و دانایی محوری و عقل مداری نیست.

    وی تصریح کرد : اجرای طرح BRT گام بسیار مهمی در راستای تسهیل تردد در مسیر دپوی شرق تا آزادی محسوب می‌شود و با همکاری سازمان ترافیک‌، سازمان فنی و عمرانی شهرداری تهران و شرکت کنترل ترافیک و با هماهنگی امور مناطق در کوتاهترین زمان ممکن احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

    تشکری تاکید کرد: در مرحله اول خط ویژه انقلاب – آزادی در اول مهرماه به بهره برداری می‌رسد و پس از آن به مرور زمان قابلیت‌های BRT را به سرویس‌دهی اتوبوس‌ها در این مسیر می‌افزاییم.

    وی همچنین در خصوص برنامه‌های ستاد مهر رمضان اظهار داشت : کاهش زمان تاخیر سفر، افزایش بهره وری معابر، ایمن سازی خیابان ها و معابر و حریم مدارس ، تسهیل در سفرهای آموزشی و آماده سازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اهدافی است که تا اول مهرماه بر اساس دستورالعمل های ستاد مهر رمضان باید اجرایی شود.

    وی با تاکید بر ضرورت نیاز به همکاری سایر نهادها و سازمانهای مسئول در این راستا  اظهار داشت : اتوبوس ها به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی که قابلیت جابجایی تعداد زیادی از مسافران را دارند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند که در این راستا بر اساس دستور العمل ستاد مهر رمضان تا اول مهرماه 1000 دستگاه اتوبوسی که به دلیل تعمیرات در پارکینگ ها متوقف هستند به ناوگان حمل و نقل عمومی باز خواهند گشت.

    به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از ابتدای مهرماه امسال 300 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده خواهد شد.

    وی تاکید کرد : مناطق 22 گانه شهر تهران موظف شده‌اند تا پیش از 15 شهریور ماه گزارش کاملی از وضعیت ترافیک منطقه و گلوگاه‌ها و گره‌های ترافیکی محدوده خود را ارائه دهند تا پیش از آغاز سال تحصیلی نسبت  به رفع کامل مشکلات این نقاط اقدام شود.

    وی در ادامه تاکید کرد: از 15 شهریور ماه نیز هیچ عملیات عمرانی در مناطق نباید صورت گیرد و عملیات عمرانی پروژه های در دست اجرا در مناطق باید تا قبل از این تاریخ به اتمام رسیده و آزاد سازی کامل صورت گیرد.

    تشکری همچنین بر حضور مداوم امداد اتوبوسرانی و تاکسیرانی و ستاد امداد بزرگراهی تاکید کرد و افزود : تلاش می کنیم  با استقرار گروه‌های  امداد خودرو از بروز ترافیک در سطح شود ناشی از بروز نقص فنی در خودروها جلوگیری کرده و همچنین گشت‌های اتوبوسرانی وتاکسیرانی باید به طور ویژه از نیمه دوم شهریور ماه در شریان‌های اصلی و بزرگراهها حضور یابند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه از سرویس‌دهی رایگان اتوبوسرانی در شب نیمه شعبان از ساعت 9 تا 3 بامداد خبرداد و اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده مردم در اماکن مقدس و امازاده ها برای برگزاری مراسم نیمه شعبان شرکت اتوبوسرانی در تمام مناطق از ساعت 9 تا 3 بامداد سرویس‌دهی خواهد کرد تا مشکلی برای تردد شهروندان به وجود نیاید.

    وی در پایان گفت: ستاد اجرایی مهر رمضان نیز از 15 شهریور ماه در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران  آغاز به کار کرده و تا پایان ماه مبارک رمضان به کار خود ادامه خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو