فونیکسریمکسبهتام

کنایه رئیس ایدرو به ایران‌خودرو

تولید ۸ خودرو در سال به ازای یک کارگر

۶۰ هزار کارگر فقط ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنند

عصر خودرو- رئیس جدید ایدرو با حضور در ایران‌خودرو از تعداد بالای کارگران و بهره‌وری پایین آنها انتقاد کرد و گفت: نسبت ۶۰ هزار نفر برای تولید ۵۰۰ هزار خودرو،‌ عدد مطلوبی نیست.

تولید ۸ خودرو در سال به ازای یک کارگر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، منصور معظمی که چند هفته‌ای است در راس مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفته، صبح امروز به ایران‌خودرو رفت تا ضمن بازدید از این شرکت به مدیران این مجموعه 60 هزار نفری تلویحا اعلام کند که بهره وری نیروی کار در این شرکت بالا نیست و رقم تولید 8.3 خودرو به ازای هر کارگر در سال مطلوبیت ندارد.

    البته رئیس ایدرو نخواست تا این شرکت به تعدیل نیرو روی آورد اما درخواست کرد تا از سوی مدیران برنامه صحیحی برای توانمندسازی نیروها و توسعه تولید تهیه و تدوین شود تا به ازای کارکنان موجود در این شرکت بزرگ، تعداد خودرو بیشتری به تولید برسد.

    آنگونه که اقتصادنیوز کسب اطلاع کرده، ایران‌خودرو ماهانه 100 میلیارد تومان حقوق و مزایا به کارکنان خود پرداخت می‌کند که با توجه به کاهش تولید خودرو در این شرکت و نبود منابع مالی مناسب، در صورت تعدیل نیرو، ایران خودرو قادر خواهد بود تا محصولات را با بهره‌وری بیشتری به تولید برساند.

    بر اساس این گزارش، دولت قبل دست‌کم 20 هزار نیرو را به دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور تحمیل کرد که این نیروهای مازاد، مشکلات زیادی را برای خودروسازان به وجود آورده‌اند و کارایی لازم را ندارند.

    کارشناسان اقتصاد خودرو بر این باورند که با توجه به خصوصی‌سازی صورت گرفته در این شرکت، بهتر است مدیران آن اختیار لازم در تعدیل نیروی‌های خود را داشته باشند اما با توجه به امنیتی بودن مساله کارگری در این شرکت، هر گونه تغییر و تحول در ترکیب نیروها تبعات سنگینی را برای دولت به جا خواهد گذاشت.

    موضوع مازاد نیروها نه تنها در صنعت خودرو بلکه در صنایع دیگری نظیر فولاد مشکلات بزرگی را برای ادامه فعالیت این شرکت‌ها به وجود آورده است. دولت قبل در اقدامی غیر معمول نزدیک به یک میلیون نفر را بدون ضابطه در مراکز گوناگون اقتصادی به کار گرفت که گفته می شود بسیاری از آنان دارای دانش و تجربه لازم برای انجام ماموریت‌های محوله نیستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو