فونیکسریمکسبهتام

فروشندگان لاستیک و مالیات‌های بالا

عصر خودرو- با وجود تورم در کشور و افزایش هزینه‌ها تاکنون هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نرخ لاستیک و روغن اعمال نشده است. زیرا نمی‌توان با این شرایط افزایش قیمتی را در امسال در نرخ لاستیک و روغن اعمال کرد چرا که موجب افت بیشتر تقاضا و افزایش رکود در بازار خواهد شد.

فروشندگان لاستیک و مالیات‌های بالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، همانطور که پرداخت مالیات‌های سنگین، مالیات ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها فشار زیادی را به واحدهای صنفی در این بخش وارد کرده و تعدادی را به تعطیلی کشانده است. وضعیت حاضر باعث شده بسیاری از عرضه‌کنندگان به دلیل تعهدات مالی با صرف‌نظر از سود، کالا را زیر قیمت بازار عرضه کنند، ضمن اینکه فشار مالیاتی از سویی و اقدام وزارت امور اقتصاد و دارایی در ارتباط با ثبت هرگونه خرید و فروش در سیستم نرم‌افزاری بسیاری از فروشندگان که به‌صورت سنتی در حال فعالیت هستند را با مشکل مواجه کرده است. فروش لاستیک تنها 2 تا 3درصد سود برای فروشندگان دارد اما 10درصد ارزش‌افزوده از فروشنده مطالبه می‌شود که در صورت پرداخت نشدن، فروشنده جریمه می‌شود. تمام این ارقام جدا از مالیات بر درآمدی است که از اصناف دریافت می‌شود. این شرایط موجب تداوم تعطیلی‌ها در صنف فروشندگان لاستیک و روغن شده است به‌طوری‌که هم‌اکنون نزدیک به 20 تا 30درصد از فعالان در این حوزه اقدام به تعطیلی و تغییر پروانه کسب کرده‌اند. امروز معامله در بازار به صرفه نیست و فروشندگان این صنف تنها برای تحقق تعهدات مالی خود به فروش با حداقل میزان سود اقدام می‌کنند. وضعیت کنونی ارتباط تنگاتنگی با اوضاع اقتصادی کشور دارد اما امیدواریم با آغاز فصل تابستان شاهد تحرکی در بازار لاستیک و روغن باشیم.

    عباس سماواتی - نایب‌رییس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، فیلتر و روغن
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو