فونیکسریمکسبهتام

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری:

موتورهای مسابقه‌ای در سطح شهرها ساماندهی می‌شوند

عصر خودرو- رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: موتورهای مسابقه‌ای که در سطح شهرها در حال تردد هستند باید ساماندهی شوند و در این راه نیازمند همکاری با نیروی انتظامی هستیم.

موتورهای مسابقه‌ای در سطح شهرها ساماندهی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمود صیدانلو  اظهار کرد: هم اکنون موتورهایی در سطح شهرها تردد می‌کنند که یا از مبادی قانونی و یا به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند و تردد این موتورها باید ساماندهی شود که برای شناخت دقیق این شرایط نیازمند تعامل با نیروی انتظامی هستیم.

    وی افزود: باید وحدت رویه‌ای در کشور ایجاد شود تا نحوه برخورد با راکبان این موتورها مشخص شود. هم اکنون در برخی استانها با این موتورها و راکبان آنها طبق قانون برخورد می‌شود اما در برخی استان‌ها مانند خراسان شمالی با راکبان این موتورها برخورد سلیقه‌ای می شود که حتی ممکن است این راکبان به صورت قانونی این موتورها را وارد کرده باشند و مجوز هم داشته باشند.

    رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با اشاره به اینکه برای واردات خودرو و موتورسیکلت رایزنی‌هایی با وزارت ورزش و جوانان و وزارت صنعت و معدن صورت گرفته است گفت: فدراسیون اتومبیلرانی به عنوان تسهیل کننده کار وظیفه دارد تا شرایط را برای در اختیار گذاشتن هرچه راحت‌تر تجهیزات در اختیار ورزشکارانش تلاش کند به همین منظور تلاش می‌کنیم تا شرایطی فراهم کنیم که ورزشکاران‌مان بتوانند از تجهیزات روز دنیا بهره ببرند.

    وی ادامه داد: در سال‌های گذشته توجه لازمی که باید به این رشته می‌شده، نشده است و در بخش های مختلف مانند توسعه زیرساخت ها، واردات تجهیزات روز دنیا و همچنین تجهیزات جانبی نیازمند تعامل و توجه بیشتر هستیم. خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان در بازدید از فدراسیون بر این مساله تاکید کرد و خواستار تعامل بیشتر شد.

    صیدانلو گفت: در حال رایزنی با دستگاه‌های مختلف هستیم تا بتوانیم شرایط را برای واردات قانونی و مشخص خودرو و موتور تسهیل کنیم. در بخش واردات موتور کارها تقریبا انجام شده ولی در بخش واردات خودروهای مسابقاتی باید تعامل بیشتری صورت گیرد.

    وی در پاسخ به این سوال که در این مدت چه تعداد موتور و خودرو از این طریق وارد شده است، گفت: در این باره اول باید بگویم که نیازهای استانی را گرفته‌ایم و تنها 3 یا 4 استان دیگر باید نیاز خود را اعلام کنند. در مرحله بعد باید کارهای قانونی در این زمینه صورت گیرد اما با توجه به اینکه نیاز استان‌ها متفاوت است نمی شود گفت چه تعداد از این تجهیزات وارد شده است.

    رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به دیدار نماینده فرانسوی شرکت خودروسازی پژو از این فدراسیون گفت: در این دیدار نماینده شرکت پژو آمادگی این شرکت فرانسوی برای سرمایه گذاری در مسابقات اتومبیلرانی ایران را اعلام کرد و گفت این امکان وجود دارد که خودروهای مناسب مسابقات در ایران را طبق خواست این کشور تولید و در اختیار قهرمانان قرار دهیم.

    وی در مورد معرفی دبیر، نایب رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون هم گفت: این افراد مشخص است و به وزارت ورزش و جوانان معرفی شده‌اند. باید مراحل قانونی احراز این پست ها طی شود و بعد از آن معرفی خواهند شد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط