فونیکسریمکسبهتام

چینی ها در آفریقا خودرو می سازند

عصر خودرو- اتیوپی به زودی شعبه از خودرسازی چین می شود.

چینی ها در آفریقا خودرو می سازند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، برای جمعیت 97 میلیون نفری اتیوپی،فقط 84 هزار دستگاه وسیله نقلیه وجود دارد.

    بیشتر آنها هم وارداتی است، اما به تازگی کارخانه های خودروسازی در حال ظهور در داخل مرزهای اتیوپی هستند.

    گروه خودروسازی لیفان چین در سال 2014 یک واحد خودروسازی در آدیس آبابا پایتخت این کشور ایجاد کرده که ظرفیت تولید آن 20 دستگاه خودرو در روز است.البته بخشی از قطعات این خودروها از چین وارد می شود و 97 درصد از آن توسط نیروی کار اتیوپی مونتاژ می شود.

    تولید این خودرو در اتیوپی به لیفان چین اجازه داده که 35 درصد از مالبات بر واردات معاف شود به همین جهت محصول ارزان تر در می آید.

    خودروی لیفان هم اکنون 15 هزار دلار در اتیوپی به فروش می رسد که قیمت آن شبیه قیمت های واردات است که می تواند مزیت رقابتی قوی ایجاد کند.

    سرپرست بخش اتیوپی خودروسازی لیفان می گوید:«لیفان خودریی جدید است.نیسان و تویوتا ممکن است دومین گروه (برای تولید در اتیوپی) باشند اما آنها خیلی گران هستند.»

    لیفان همچنین  قصد دارد که سودی بیشتر از از خودروهای جدید در جاده ها بدست آورد.

    کنستانین استاد دانشگاه در آدیس آبابا می گوید:«خودروهای قدیمی این کشور را آلوده کرده اند و هزینه زیادی برای واردات قطعات یدکی لازم است.با جایگزینی خودروهای جدید می توان مشکلات حمل و نقل را حل کرد.»

    دیگر کارخانه های خودروسازی چینی مثل جیلی هم در حال بررسی بازاراتیوپی هستند زیرادر این کشور زمینه های رشدوجود دارد.

    «ما خیلی به توسعه این کشور امیدواریم.» این را معاون کارخانه لیفان در اتیوپی می گوید و اضافه می کند:«اگر ما بتوانیم وافعا بازاری خیلی موفق بساریم ممکن است که دفترمرکزی لیفان در چین حمایت بیشتری انجام بدهد و می توان اتیوپی را به عنوان یک بخش از تولید لیفان در نظر گرفت.»

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو