فونیکسریمکسبهتام

نوآوری در خودروسازی؛

چرخ فیبر کربنی برای ابرخودروها

عصر خودرو- یکی از پیشرفته ترین خودروهای جهان حالا می تواند بر روی چرخ هایی از فیبر کربن حرکت کند.

چرخ فیبر کربنی برای ابرخودروها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، شرکت فورد به ساخت خودروهای اسپرت و لوکس در دنیا شهرت دارد. این شرکت به تازگی از GT جدید خود رونمایی کرده و اگرچه خریداران این خودروی دیدنی آن را با چرخ های آلومینیومی استاندارد دریافت می کنند اما گویا فورد برای به کمال رساندن محصولات خود هیچ حد و مرزی را تعریف نمی کند.

    مهندسان این شرکت با بهره گیری از تازه ترین دستاوردهای دانش کربن و آنچه که انقلاب کربنی (Carbon Revolution) نامیده می شود، چرخ هایی برای این محصول ساخته اند که در مقایسه با نمونه های قبلی 900 گرم سبک تر هستند.

    شاید در ظاهر 900 گرم وزن چندان چشمگیری به نظر نیاید اما وقتی به سراغ آزمایشات دقیق فورد می رویم متوجه تفاوت آنها می شویم.

    مهندسان فورد به این نتیجه رسیده اند که استفاده از این چرخ های فیبر کربنی موجب می شود سیستم تعلیق خودرو در واکنش به نواقص جاده عکس العمل سریعتری از خود نشان دهد.

    به طور کلی کمتر خودروسازی پیدا می شود که نگرانی چندانی درباره مصرف سوخت ابرخودروهای خود داشته باشد. فلسفه ای که در طراحی این دسته از خودروها وجود دارد این است که برای داشتن قدرت و شتاب زیاد ناچار به سوزاندن سوخت بیشتری هستیم اما در فورد با زاویه دیگری به این مسئله نگاه می شود.

    مهندسان این شرکت به این نتیجه رسیده اند که وزن کمتر خودرو (که حالا به لطف استفاده از چرخ های فیبر کربنی محقق شده است) تأثیر قابل ملموسی بر کاهش مصرف سوخت خواهد داشت. در واقع برای چنین خودروی اسپرتی به انرژی کمتری جهت راندن آن در سرعت های بالا نیاز است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم