فونیکسریمکسبهتام

ورود سامانه بارشی فعال به کشور و استقرار آن تا دو روز آینده

عصر خودرو- سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی فعالی که از شمال‌ غرب وارد کشور می شود طی دو روز آینده موجب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها در برخی از نقاط کشور خواهد شد.

ورود سامانه بارشی فعال به کشور و استقرار آن تا دو روز آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، « احد وظیفه » مدیر پیش بینی و هشدار سازمان مزبور افزود: ورود سامانه بارشی فعال از شمال‌ غرب به کشور در دو روز آینده بارش باران و در برخی نقاط به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال غرب، غرب، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق کشور و ارتفاعات زاگرس را موجب می شود.
    وی اضافه کرد: اواخر امروز (پنجشنبه) و روز جمعه نفوذ زبانه پرفشار و ریزش هوای خنک از عرض های شمالی سبب کاهش دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق شده و دریای خزر مواج می‌شود.
    وظیفه وضعیت جوی و بارش ها در روز پنجشنبه را، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در کردستان، زنجان، گیلان، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، برخی نقاط اصفهان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال‌شرق فارس، ارتفاعات کرمان و یزد پیش بینی کرد و از سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها در استان گیلان و غرب کردستان خبر داد.
    این متخصص افزود: روز جمعه نیز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان ‌شمالی، اصفهان، ارتفاعات کرمان و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در شمال آذربایجان‌ شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وجود دارد.
    وظیفه گفت: وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت در این شرایط بویژه در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب، مورد انتظار است و برای جلوگیری از برخورد صاعقه و کاهش خسارات احتیاط لازم باید به عمل آید.
    مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی یادآور شد: بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه وزش باد شدید در استان خوزستان و بعدازظهر روز جمعه وزش باد نسبتا شدید در استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان سبب گرد و خاک، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.
    پیش از این داود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده بود، میانگین بارش ها تاکنون بیش از دو درصد حد نرمال بوده و از ادامه بارش ها تا یک ماه آینده خبر داد.
    به گفته وی، خرداد ماه امسال بارش ها کاهش خواهد داشت و وضعیت خشکی در قالب مناطق به غیر از شمال غرب و جنوب شرق کشور حاکم می شود.
    به گفته رئیس سازمان هواشناسی کشور با وجود بارش های سال زراعی، مردم باید همچنان در مصرف آب صرفه جویی کنند زیرا میانگین بارش ها در جهان 700 میلیمتر است، اما در ایران به حدود 250 میلیمتر رسیده است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو