فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۵۴۸»

دولت مخالف ۲ نرخی‌شدن قیمت بنزین است

عصر خودرو- سخنگوی دولت گفت: دولت مخالف ۲ نرخی شدن قیمت بنزین است.

دولت مخالف ۲ نرخی‌شدن قیمت بنزین است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش   تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران از مخالفت دولت با موضوع دونرخی شدن قیمت بنزین خبر داد و گفت: اعتقاد ما بر این است که این اتفاق (دونرخی شدن قیمت بنزین) فسادآور خواهد بود.

    وی همچنین درخصوص احتمال بازگشایی سفارت کانادا در ایران گفت: دولت نگاه مثبتی به این مسئله دارد.

    سخنگوی دولت درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر حمایت دولت از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم گفت: ما هیچ‌گاه وارد این مسئله نمی‌شویم و آن را حق نمایندگان مجلس می‌د‌انیم که رئیس آینده را انتخاب کنند.

    مشروح نشست‌ هفتگی خبرنگاران با سخنگوی دولت به شرح ذیل است:

    محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، گفت: نزدیک به 3 میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه خارجی پس از برجام وارد کشور شده که به سرمایه‌گذاری 41 طرح در استان‌های مختلف منجر شده است.

    وی افزود: هیئت دولت مصوب کرد 200 هزار مسکن روستایی احداث شود. بانک مرکزی برای ساخت 120 هزار واحد مسکونی در همه کشور، به هر واحد 18 میلیون تومان وام با سود 5 درصد اختصاص می دهد. برای 80 هزار واحد مسکونی در روستاهای مرزی، به ازای هر واحد مسکونی 20 میلیون تومان وام با سود 5 درصد اعطا خواهد شد.

    نوبخت خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکلف شد اصل و فرع وام را تضمین کرده و مابه‌التفاوت سود این تسهیلات را نسبت به تسهیلات رایج، تقبل کند. بنیاد مسکن نیز مکلف به اجرای این بخش در کل کشور شد. در شهرها نیز اقدامات مشابهی برای فعال سازی بخش مسکن در نظر گرفته شده است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به گزارش اقدامات اقتصادی دولت، تصریح کرد: در بخش کشاورزی رشد اقتصادی در زمستان گذشته به 5 درصد افزایش یافته و در گروه صنعت که رشد منفی 4 داشت به رشد 0.6 مثبت رسید که بیشترین رشد در این بخش در حوزه نفت و گاز بود که شاخص آن از منفی 0.9 درصد به 16 درصد رسید. این رشد فزاینده بیشتر درباره رفع تحریمها و اقدامات وزارت نفت در تولید و صادرات نفت از 1.2 میلیون بشکه به 3.2 میلیون بشکه در روز رسید. این آمار نشان می دهد رشد اقتصادی از نزدیک به 1 درصد مثبت به 2 درصد مثبت افزایش یافته است. رشد و تولید صادرات نفت ما قبل از برجام به 2 برابر افزایش یافت و این را می توان شاخصی برای اثبات رشد 2 درصدی در نظر داشت.

    وی افزود: بعد از برجام 3 میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه وارد کشور شده که در 41 طرح در استانهای مختلف سرمایه گذاری شده است.

    مخالف دو نرخی شدن بنزین هستیم

    سخنگوی دولت درباره دونرخی شدن بنزین توضیح داد: دونرخی شدن بنزین که در حکم تبصره 14 قانون بودجه آمده، به دولت ابلاغ نشده است. طبق این حکم، کارت‌های سوخت برای حاملهای انرژی باقی خواهد ماند و قیمت سوخت همان خواهد بود. نسبت به مازاد سهمیه ای که وجود دارد، دولت، سوخت را با نرخ تمام شده در اختیار مردم قرار می دهد. دولت صراحتا مخالف این بند بود و موافق دونرخی شدن قیمت بنزین نیستیم. دولت معتقد است دونرخی شدن بنزین فساد آور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو