فونیکسریمکسبهتام

شکایت صندوق سرمایه گذاری نروژ از فولکس واگن

عصر خودرو- صندوق سرمایه‌گذاری دولتی نروژ که بزرگترین صندوق جهان است قصد دارد بر سر رسوایی آلایندگی فولکس واگن، به شکایت گروهی از این خودروساز بپیوندد.

شکایت صندوق سرمایه گذاری نروژ از فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، سخنگوی این صندوق به رویترز گفت: وکلای ما توصیه کرده اند که عملکرد این شرکت طبق قوانین آلمان به ما اجازه می‌دهد ادعای حقوقی مطرح کنیم و به عنوان یک سرمایه گذار مسئولیت داریم از سهم این صندوق در فولکس واگن حفاظت کنیم.

    این اقدام حقوقی در آلمان انجام خواهد گرفت با اینهمه سخنگوی صندوق سرمایه گذاری دولتی نروژ حاضر به اظهارنظر در این باره نشد.

    فایننشیال تایمز روز یکشنبه از تصمیم این صندوق برای شکایت از فولکس واگن خبر داده بود. این روزنامه در گزارشی نوشته بود صندوق نفت 850 میلیارد دلاری نروژ ظرف هفته‌های آتی به شکایت گروهی خواهد پیوست که در دادگاه‌های آلمان علیه فولکس واگن مطرح شده است.

    فولکس واگن سال گذشته اقرار کرد از یک نرم افزار محرمانه پیشرفته در موتور خودروهای دیزلی استفاده کرده که به این شرکت امکان داده در تستهای آلایندگی تقلب کند. میزان آلایندگی بعضی از خودروهای دیزلی فولکس واگن که از این نرم افزار استفاده کرده اند 40 برابر بالاتر از سطح مجاز بوده است.

    صندوق سرمایه گذاری نروژ سال گذشته اعلام کرد اقدامات فولکس واگن در 4.9 میلیارد کرون ضرر این صندوق در سه ماهه دوم نقش داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز آلمانی ماه گذشته با دولت آمریکا برای بازخرید یا تعمیر حدود نیم میلیون دستگاه خودروهای دیزلی و تشکیل صندوقهای جبران خسارت مصرف کنندگان و آسیبهای محیط زیستی به یک توافق 10 میلیارد دلاری رسید.

    سه سهامدار بزرگ فولکس واگن شامل پورشه با 50 درصد سهم، ایالت ساکسونی سفلی آلمان با 20 سهم و صندوق سرمایه گذاری دولت قطر با 17 درصد سهم هستند. صندوق سرمایه گذاری دولتی نروژ، سوزوکی، آکسا و بلک راک دو درصد یا کمتر در این گروه خودروسازی سهم دارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو