فونیکسریمکسبهتام

کره ای ها سانتافه اسپورت را ساختند

عصر خودرو: در مدل‌های اسپورت ۲۰۱۷ سانتافه، نزدیک به ۳۵۰ قطعه منحصر به فرد به روز شده‌اند که تقریبا نزدیک ۲۵ درصد از اجزای سانتافه اسپورت را تشکیل می‌دهد.

کره ای ها سانتافه اسپورت را ساختند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران، برد جوایز متعدد توسط مدل سانتافه هیوندای باعث شده تا توسعه این خودرو برای سال 2017 ادامه یابد. این پیشرفت شامل توسعه تمامی ابعاد در خودرو مانند طراحی خارجی، مدل و کارکرد چراغ‌های LED، تجهیزات سرگرم کننده بیشتر، فناوری‌های راحتی و ایمنی، انتخاب گزینه و حالت رانندگی با تنظیمات معمولی، اکو و اسپورت می‌شود.

به منظور افزایش تقاضا در بازار در سال 2017، تولید انبوه دو خط تجهیزات جانبی سانتافه مدل اسپورت این خودرو به مرکز تولید مونت‌گمری در آلاباما اضافه شده است. این مرکز پیشتر به تولید لوازم جانبی سوناتا و الانترا می‌پرداخت.

پیشرانه قدرت

تمامی مدل‌های سانتافه می‌توانند شیوه حرکت و قدرت موتور خود را در حالات رانندگی اکو، اسپورت و معمولی تنظیم کنند. شیوه حرکت در یک سانتافه به صورت تمام چرخ بوده و با توجه به گزینه‌ها پنج، شش یا هفت صندلی در سانتافه برای سرنشینان در نظر گرفته می شود.
یکی از ویژگی‌های دیگر سانتافه جدید، امکان انتخاب حالت رانندگی در سه حالت اسپرت، اقتصادی و عادی است. سانتافه همچنان در طیف وسیعی از پیشرانه‌ها با امکان انتقال نیرو به محور جلو یا دو دیفرانسیل قابل انتخاب است. پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 185 اسب بخار، موتور 2.0 لیتری توربو با قدرت 245 اسب بخار و موتور V6 با حجم 3.3 لیتر برای نسخه 7 نفره سانتافه با قدرت 290 اسب بخار که همگی با یک گیربکس 6 سرعته خودکار جفت می‌شوند، نیروبخش این خودرو خواهند بود.

تمام پیشرانه‌های مدل‌های سانتافه بر اساس فرمول انتقال مستقیم با قدرت زیاد استفاده می‌کنند. سامانه فعال کنترل زاویه و یک برف پاکن مقاوم در برابر یخ زدگی روی تمام مدل‌های سانتافه نصب می‌شوند. در مدل‌های اسپورت 2017 سانتافه، نزدیک به 350 قطعه منحصر به فرد به روز شده اند که تقریبا نزدیک 25 درصد از اجزای سانتافه اسپورت را تشکیل می‌دهد.

بخش‌های سخاوتمندانه ویژه

مدل اسپورت سانتافه 2017، شامل دوربین های دید عقب، چراغ‌های خودکار روشن و خاموش شونده، ریموت کنترل از راه دور با زنگ هشدار، چراغ‌های LED مدرن، چراغ‌های روزتاب، تنظیم کننده صوتی سوار بر فرمان، سامانه کنترل‌گر کروز و سامانه استفاده بدون دست در تلفن‌های هوشمند می‌شود.
ویژگی‌های دیگری مانند چراغ های زنون HID، سانروف پانوراما، سامانه ناوبری، سامانه‌های صوتی بسیار مجهز و باکیفیت نیز موجود هستند. این خودروها همچنین به سیستم باز کردن بدون دست در عقب خودرو مجهز هستند و نیازی نیست تا کاربران هنگامی که بار زیادی در دست دارند از دست یا کلید خود استفاده کنند. فقط کافی است سوئیچ خودرو در کیف یا جیب کاربر بوده و به محوطه بار خودرو نزدیک شود.

بلولینک نسل آتی BLUE LINK

هیوندای همچنین در آپشن بلولینک خود ویژگی‌های ایمنی و تشخیصی پیشرفته‌ای نظیر دوربین‌های چندگانه، استارت از راه دور و راه‌اندازی سیستم تهویه از راه دور، بازیابی خودروی سرقت شده و قفل و باز کردن آن از راه دور و از طریق گوشی همراه را ارائه می‌کند. ناوبری مدل‌های سانتافه اسپورت همچنین از طریق اتصال با سامانه امنیتی بلولینک انجام می‌گیرد.
کره ای ها سانتافه اسپورت را ساختند

پشتیبانی خودرکار اندروید
اندروید را کره‌ای ها با تجهیزات هوشمند  رو کردند و حالا به نظر می‌رسد برای تکمیل یک خودروی کره‌ای به اندروید نیاز باشد. هر دو سانتافه و مدل اسپورت آن، با نرم‌افزارهای اندروید تطبیق پیدا می‌کنند و از این طریق تحقیق در موتورهای جستجوگر نت، ناوبری، کنترل صدای سامانه‌های صوتی و کار با بیش از 40 نرم‌افزار هوشمند با خودرو هماهنگ می‌شود.

ایمنی

تجهیزات ایمنی در مدل اسپورت هیوندای 2017 شامل سامانه پایداری و مدیریت ثبات در چرخ‌ها با کنترل‌گر پایدار الکترونیک، سامانه کنترل کشش، 7 کیسه هوا، صفحات ترمز چهار چرخ با قابلیت توزیع نیروی الکترونیکی، کمک‌های کنترل‌گر در ناهمواری‌‌ها و سامانه نمایشگر فشار چرخ‌ها می‌شود.

بین دو مدل معمولی و اسپرت سانتافه 2017 نیز تفاوت‌های ظاهری ظریفی به چشم می‌خورد. عمده این تفاوت‌ها در چراغ‌های جلو و مخصوصاً عقب و شکل ستون انتهایی خودرو قابل تشخیص است. در مدل اسپرت، جلوپنجره شامل سه نوار افقی و مدل 7 نفره شامل 5 نوار افقی می‌شود. چراغ‌های روزتاب مدل اسپرت نیز افقی و مدل 7 نفره به صورت عمودی می‌باشند. خروجی اگزوز در مدل اسپرت به صورت دوقلو و از یک سمت بوده در حالی که مدل پرقدرت‌تر 7 نفره از دو اگزوز متوازی‌الاضلاع در دو سمت بهره می‌گیرد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو