فونیکسریمکسبهتام

آخرین نسل ازیک مدل سیتروئن

عصر خودرو: در پیکاسو سیتروئن مدل ۲۰۱۷ سامانه خروج از خط، ترمز ایمنی فعال و بررسی نقاط کور از طریق صفحه نمایشگر به راننده هشدار داده می شود.

آخرین نسل ازیک مدل سیتروئن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰
  • آخرین نسل ازیک مدل سیتروئن
  • آخرین نسل ازیک مدل سیتروئن
  • آخرین نسل ازیک مدل سیتروئن

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران،  مهندسین سیتروئن اخیرا پلتفرمی را برای این اتومبیل طراحی کرده‌اند که با کاهش حجم اشغالی بدنه و کف آن، فضای داخلی بیشتری را به نسبت نسل قبلی‌اش برای کاربران فراهم می‌آورد.

دلیل بزرگتر بودن این خودرو نسبت به انواع قدیمی‌تر افزایش فاصله محورهای جلو عقب است. در واقع فاصله بین دو محور 2 متر و 82 سانتی‌متر است و 11 سانتی‌متر از انواع قبلی بزرگتر است. همین 11 سانتی‌متر اختلاف به شکل محسوسی فضای داخلی را بزرگتر است.
آخرین نسل از خودروهای سیتروئن
فضای داخلی سیتروئن C4 پیکاسو با چهار مدل طراحی شده است که با توجه به خواست مشتریان در اختیار قرار خواهد گرفت. در فضای داخلی برای رفاه سرنشینان صندلی‌های تاشو با ماساژر صندلی در نظر گرفته شده است و با استفاده از فنر و دامپرهای عمودی که در زیر رینگ چرخ‌ها وجود دارد، راحتی و آسایش سرنشینان را در چند ‌برابر می‌شود. این خودرودارای کنترل کشش هوشمند برای بهبود کشش خودرو در عملکردهای سریع به ویژه در حرکت‌های پیچ دار است.

این خودرو مانند بسیاری از خودروهای امروزی از گزینه‌های زیادی برخوردار است. درقسمت جلوی خودرو یک صفحه 12 اینچی با کیفیت بالا کار راننده یا سرنشین را در کنترل حودرو در حرکت رو به عقب، تنظیم سامانه صوتی و ناوبری آسان می‌کند.
چراغ‌های عقب جدید و به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند. تایرهای 17 اینچی این خودرو از آلیاژهای جدید و در ابعاد 17 اینچی طراحی شده‌اند. نرم‌افزارهای طراحی شده برای خودرو باعث می‌شود تا برخی از گزینه‌ها از روی گوشی همراه مشتری قابل تنظیم باشد. یکی از قابلیت‌های این خودرو صفحه نمایش و کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف سریع است. از طرفی سامانه خروج از خط، ترمز ایمنی فعال و بررسی نقاط کور از طریق همان صفحه نمایشگر به راننده هشدار داده می شود.
آخرین نسل از خودروهای سیتروئن

مدل پایه با پیشرانه e-HDi 90 عرضه می‌شود که باصرفه‌ترین موتور دیزلی با میزان آلایندگی 98 گرم در هر کیلومتر و مصرف سوخت بسیار عالی 3.8 لیتر در صد کیلومتر است.
پرفروش‌ترین مدل با پیشرانه e-HDi 115 ارائه می‌شود که مصرف سوخت آن 4 لیتر است. مدل BlueHDi 150 با استاندارد یورو 6 و کاتالیست‌های جدید که میزان آلایندگی NOx را تا 90 درصد کاهش می‌دهند، به بازار می‌آید. تمامی پیشرانه‌ها با یکی از گیربکس‌های شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب است.
آخرین نسل از خودروهای سیتروئن

کمک فنرهای نسل جدید این اتومبیل برخلاف نسل پیشین که به صورت عمودی قرارگرفته بودند، به حالت معلق به آن اضافه شده اند. همچنین طراحی این اتومبیل به نحوی است که برای بهبود وضعیت تعادل در جاده وزن آن 110 کیلوگرم از نسل قبلی اش کمتر است که عمده دلیل آن استفاده از مواد کامپوزیت و استیل در ساخت کف و بدنه می باشد. قرار است اولین نمونه‌های این سیتروئن در تابستان در اختیار مشتریان قرار گیرد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو