فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۹۹»

تشدید ۸ درصدی آلودگی هوای جهانی

بنزن هوای تهران ۲.۵ برابر استاندارد

عصر خودرو- رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری با اشاره به اینکه آلودگی هوا در شهرها در سطح جهانی قریبب به ۸ درصد تشدید شده ، گفت: متاسفانه میزان بنزن موجود در هوا در تهران بیش از ۲.۵ برابر استاندارهای جهانی است.

تشدید ۸ درصدی آلودگی هوای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، حسین محمدپور زرندی رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد برگزاری این همایش ارائه راه‌حل هایی برای مدیریت معضل آلودگی هوا در کلان شهرهاست، خاطرنشان نمود: امروز آلودگی چالش عمده اکثر کلانشهرهاست به طوری که در سال 1393، هوای شهر تهران 116 روز در سال ناسالم بوده است که این آلودگی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در تهران نیز به حساب می آید.

    پورزرندی با اشاره به نتایج تحقیقات بین‌المللی که نشان می‌دهد طی 5 سال گذشته آلودگی هوا شهرها در سطح جهانی 8 درصد تشدید است، خاطرنشان نمود: متاسفانه شهروندان شهرهای واقع در کشورهای در حال توسعه بیشترین آسیب را از گسترش آلودگی هوا متحمل می شوند به طوری که امروز بیش از 3 هزار شهر آلوده در بیش از 100 کشور جهان وجود دارد.

    رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه به نظر من برای مقابله با آلودگی در تهران مهمترین راهکار گسترش حمل و نقل عمومی است چرا که خودروها مسئول ایجاد بیش از 65 درصد آلودگی هوا در تهران هستند و میزان بنزن موجود در هوا در تهران بیش از 2.5 برابر استاندارهای جهانی است، افزود: نوسازی و بهسازی زیرساخت‌های مربوط به بخش حمل و نقل و نیز هوشمندسازی شهر راهکار جدی مقابله با آلودگی هوا در تهران است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه موضوع دیگری که بصورت ریشه‌ای‌تر در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت یکپارچه شهری است، افزود: تعدد سازمان‌های متولی ارائه خدمات در شهرها باعث شده که موازی کاری صورت گیرد و این بخشی‌نگری باعث گشته در ارتباط با آلودگی هوا کسی پاسخگو نباشد.

    وی با بیان اینکه بیشترین مقالات واصله به دبیرخانه همایش بین المللی اقتصاد شهری، مرتبط با موضوع آلودگی هواست، افزود: امیدواریم نتایج علمی این رویداد بتواند مدیران شهری را در کنترل روند رو به رشد آلودگی هوا کمک کند.

    لازم به ذکر است همایش بین‌المللی اقتصاد شهری 30 اردیبهشت ماه در تهران با حضور جمعی از چهره‌های علمی و اجرایی داخلی و خارجی برگزار می شود و تاکنون نهادهای داخلی و خارجی مختلفی همچون وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری قزوین، شهرداری شیراز، پلیس راهور تهران بزرگ، جهاد دانشگاهی، مجمع  شهرداران آسیایی(AMF) ، کمیسیون ملی یونسکو- ایران، اتحادیه شهرها و دولت‌های محلی(UCLG/MEWA)، انجمن جهانی کلان‌شهرها (METROPOLISE) و ... از این رویداد علمی حمایت به عمل آورده اند.

    محورهای اصلی این همایش عبارت اند از « اقتصاد شهر هوشمند»، « اقتصاد گردشگری شهری» ، « اقتصاد زیرساخت‌های شهری»، «فرهنگ اقتصادی شهر و آموزش شهروندی»، «معضلات شهری، محیط‌زیست و آلودگی هوا»، «مدیریت توسعه سرمایه‌های انسانی و اقتصاد شهر»، «نظام‌های بانکداری، بانکداری اجتماعی و اقتصاد شهری»، « الگوسازی اقتصاد مقاومتی در شهرها و پدافند غیرعامل شهری»، «قیمت‌گذاری خدمات شهری، تأمین مالی و درآمدهای شهری» و «مدیریت خدمات شهری، سازمان‌های مدیریت شهری و بخش خصوصی» .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو